Bukefalos 28 år!

Stoppa om sadel

Magnum

Trådstartare
Vart ska man lämna in sin sadel för omstoppning så det blir bra gjort? (Bor i örebro län)

Nu när stoppningen nu satt sig, den är 4 mån gammal och blivit lite knölig, vad för sorts omstoppning behövs då? Och vad kostar det ungefär? Den är ullstoppad.
 
Jag stoppade om min sadel för ungefär ett och ett halvt år sen och då lämnade jag den till en leg. sadelmakare.
Det kostade mig 500 kr... Den var för hård i stoppningen när jag köpte den och då ville jag ha lite mer "svikt" i den. Det blev jättebra!
Men nu har den börjat bli baksutten, jag funderar på om det är dags att stoppa om den igen? Någon som vet det? Ska man "behöva" stoppa om sin sadel varje år? Eller blev det inte riktigt gjort sist?


:-Walter-: :banana:
 
Vid Karlslunds Ridskola i Örebro (huset där smedjan ligger) hos Jeanette. Hon öppnar sadeln i sömmen och gör det jättebra. Men hon är nog bara där på söndagar efter 13:00 numera.
Jag har stoppat om alla sadlar jag behövt stoppa där, och är jättenöjd.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Spontanansökan till arbetsprövningsplats/anställning inom information, kommunikation, kundtjänst, administrativ assistent samt...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: IngelaH
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 219
Senast: iNHALE
·
Fordon Jag behöver en ny bil så fort det bara är möjligt. I lördags missade jag tyvärr en bra bil så jag måste hitta något annat. Men vad ska...
2
Svar
38
· Visningar
1 991
Senast: Wille
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp