Stoppa om sadeln?

ameo

TrÄdstartare
Moderator
Jag rĂ„kade đŸ‘Œ fynda en Ă€ldre, "vĂ€l insutten" kvalitetssadel (Passier :love:) till ett mycket bra pris... :D
Den kÀnns vÀldigt fin i stoppningen, vid en snabb besiktning. Tror den Àr stoppad med ull.
Sadelmakaren kommer fÄ kika pÄ den, dÄ det ska bytas koppjÀrn i den för att den ska passa min hÀst.

Min frÄga Àr generell, Àven om den givetvis har sin grund i ovanstÄende...
NÀr man har en sÄn hÀr lite Àldre sadel - byter man dÄ ut stoppningen helt, eller jÀmnar man bara till stoppningen och fyller pÄ med lite mer vid behov?
 
Är nog bĂ€st att stoppa om helt, men man ser ju nĂ€r sadeln Ă€r öppnad i vilket skick ullen Ă€r i :).
 
Jag rĂ„kade đŸ‘Œ fynda en Ă€ldre, "vĂ€l insutten" kvalitetssadel (Passier :love:) till ett mycket bra pris... :D
Den kÀnns vÀldigt fin i stoppningen, vid en snabb besiktning. Tror den Àr stoppad med ull.
Sadelmakaren kommer fÄ kika pÄ den, dÄ det ska bytas koppjÀrn i den för att den ska passa min hÀst.

Min frÄga Àr generell, Àven om den givetvis har sin grund i ovanstÄende...
NÀr man har en sÄn hÀr lite Àldre sadel - byter man dÄ ut stoppningen helt, eller jÀmnar man bara till stoppningen och fyller pÄ med lite mer vid behov?

Det ser man nÀr sadeln öppnats men Àr benÀgen att hÄlla med @Freazer att pÄ gamla sadlar byter man i regel ut hela stoppningen .
 

Liknande trÄdar

Utrustning Hoppas det finns nÄgon som Àr riktigt duktig pÄ olika ullstoppningar hÀr! Jag har en superduper kÀnslig, riktig prinsessa pÄ Àrten...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: caballus
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade Àgaren till hÀsten (jag Àr medryttare) ute en hÀstfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 567
Senast: Lavinia
·
Utrustning snabb frÄga, har en Àldre passier sadel pÄ sÀllskaps hÀsten som passar tillrÀckligt bra för det lilla hÀsten rids, (ligger ej i...
Svar
7
· Visningar
1 626
Senast: Buck
·
T
Utrustning Vad Àr det som avgör för er vad som Àr en riktigt kvalitetssadel och vad som Àr en ok prisvÀrd sadel och vad som Àr en högkvalitativ...
Svar
4
· Visningar
1 522
Senast: Valencia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp