Stor bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Igår var jag in och gjorde det där läskiga ultraljudet.. och vet ni vad?? - Vi fick se jordens sötaste lilla näsa i profil :love: och man såg hur bebisen låg och andades *kär*

Iaf så var allting okej, jag hade inte överdrivet mkt fostervatten heller *pustar ut*
Det var inget som var knasigt eller så utan bebisen var lite större än vad den borde.. :crazy: 3,6kg väger den nu, trodde BM.
Så lite över 4kg kommer den troligtvis att väga när h*n känner för att komma ut till oss. *gulp*

Fast gissa om det var häftigt att ligga och titta på skärmen :love:
tycker att bebben kan skynda sig ut nu :bump:
 
Sv: Stor bebis

Jisses, vilken klump du kommer få pressa fram.
Mamma tyckte jag va stor å jag vägde 3½ kg ganska exakt. Ett havt kilo extra är ganska mycket.

Jag vill åxå gå på ultra ljud!
När kommer bäbbe då?
 
Sv: Stor bebis

Jag var också jättenervös när jag skulle få se bebisen första gången. Tänk om den var död! Men så var det ju inte utan han låg och sov så gott med tummen i munnen!

När är det dax?
 
Sv: Stor bebis

Sablar,
visst är det otroligt att få se den lilla som man snart ska få hålla i sina armar.
Kärlek är ett för litet ord.

:love:
 
Sv: Stor bebis

Jag vägde 4kg prick när jag föddes :p

26/3 är det beräknat att jag ska bli mamma.. men om det stämmer vet jag inte :D
 
Sv: Stor bebis

Spännande! 4 kg tror jag inte är så himla farligt. Värre med dom som jag läste om i tidningarna för ett tag sen som fick bebisar på över 6 kg :crazy: . DET är nog en pers. Själv skall jag på andra UL den 29 mars. Min mage ligger strax över övre kurvan i diagrammet å då tycker jag inte den är särskilt stor. Magen alltså. Så... jag har väl också en bebbe av större variant där inne. När är du beräknad?
 
Sv: Stor bebis

6 kg ? - nej tack :eek:

min mage har följt den övre kurvan, men på senaste kollen så låg den långt över och det var därför jag fick remiss till UL.
Min mage är däremot gigantisk :D
26/3 ska jag ha.. dvs påskafton
 
Sv: Stor bebis

Åhh vad mysigt - ett litet (?) påskägg! Själv ska jag ha den 12/4, men dom säger ju + - 14 dagar, så vem vet? Kanske får jag också ett!

Jag förstår verkligen dina känslor! Vi var på ett extra UL i v 30 (för att kolla moderkakans läge) och man såg så mycket mer än i v 18, så för dig måste det ha varit riktig "närkontakt".

Lycka Till!
 
Sv: Stor bebis

Det blir nog det bästa påskägget någonsin :)
Sambons son är född på julafton, jag börjar misstänka att sambon har någon förkärlek till högtider :rofl:

Tack tack :bow: lycka till för er också!
 
Sv: Stor bebis

Min bäbis vägde 4805 gram, men han kom ut via planerat kejsarsnitt.
Han var helt enkelt för stor. Det gick jättebra. :D
 
Sv: Stor bebis

Min gamla BM påstog att det inte gjorde nån skillnad med att föda fram en 3,4 kg eller 4,5 kg.

Min lilla son som kom förra året, vägde 5040 gr och det var ingen skillnad på honom och döttrarna som låg strax under 4 kg.

Det kommer nog att gå bra i vilket fall som helst Sablar! :) JAg är nästan lite avvis, snart en nyfödd liten bebbi....
 
Sv: Stor bebis

Fettet glider så bra ut, värre med stora huvuden och breda axlar :smirk: mina barn har alla vägt under 4kg men varit väldigt axelbreda :( inte roligt, tro mig.
 
Sv: Stor bebis

Cronis skrev:
Jisses, vilken klump du kommer få pressa fram.
Mamma tyckte jag va stor å jag vägde 3½ kg ganska exakt. Ett havt kilo extra är ganska mycket.?

Jag frågade min mamma häromdan om någon i vår familj haft bedövning, men INGEN har haft det, och mamma har själv pressat fram sex stycken , och mina systrar tre var. Min ena syster tryckte fram ett 'monster' på 4,5 kg utan bedövning :o Fast lyckligtvis verkar vi ha fått lätta födslar i familjen som gåva utav någon ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stor bebis

Jag hoppas att det går bra :crazy: ¨
Lite oroväckande är det dock med stort huvud.. den här bebisen hade lite större än genomsnittet.
Fast än har jag inte hört något om kejsarsnitt så jag kanske kan vara lite lugn ändå..

Men en grej till.. min BM sa att idag så görs inga kejsarsnitt för att
man har för trångt bäcken. Men kan det verkligen stämma? :confused:


Vendelay: Din mamma är min hjälte!
 
Sv: Stor bebis

Sablar~
Tack! hon är minsann min hjälte med, supermamman, sex barn och sju barnbarn, och fler på väg :love:

Det du skrev att BM sagt om kejsarsnitt låter lite konstigt i mina öron,
dom kan ju inte låta bebis stanna där inne, för får det inte plats, då får det ju inte plats :confused: Sökte lite snabbt på google, hittade ett lite kul fakta, det är bara ca: 0,4 procent av sveriges kvinnor som har för trångt bäcken för det. Men på den sidan stod det som en orsak till snitt.
 
Sv: Stor bebis

4kg är inte så väldigt stort numera, vi föder tydligen större och större barn nu för tiden. :)

Min dotter vägde 4080g och var visserligen lite över genomsnittet hos flickor, men ändå inte så stor tyckte de på förlossningen. Vet många som har fött barn på över 4kg och som det har gått hur bra som helst för. Vissa påstår att det till och med ska vara lättare att föda större barn då de hjälper till mer under förlossningen än mindre, sen hur sant det är vågar jag inte säga. :D
 
Sv: Stor bebis

MIn trea vägde 4.2 kilo - men det var inte jobbigare än ettan som vägde 2.2.
 
Sv: Stor bebis

Det låter som om din bm ville skrämma dig så att du inte ska vilja ha snitt bara för att du är orolig at bebisen är stor :crazy:
För snitt måste man göra när bäckenet är för trångt å jag vet många som fått göra det för att barnet inte kunnat komma ut på vanliga vägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp