Stor eller liten hundras

Föredrar ni små eller stora hundraser?

  • Små hundraser, upp till 10kg

    Röster: 30 26,3%
  • Mellanstora hundraser, 10-30kg

    Röster: 73 64,0%
  • Stora hundraser, över 40kg

    Röster: 11 9,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    114
Jag har inte riktigt tänkt på storlek som så (det känns så bakvänt att söka hund enligt storlek?)

Det beror ju vad jag ska ha just den hunden till liksom.
 
Jag hade gissat att hon vägde mer O_o. Tänkte att hon kanske var lägre än jag uppfattat men sen kom svaret på det. Praktisk storlek!
Hon är ju visserligen en väldigt nätt och långbent modell, många shibor är mer boxiga och väger mer (tyvärr många överviktiga också förstås) men jag tänker att en tik ligger någonstans mellan 9-13 kilo normalt.
Mycket praktisk indeed! :D Absolut mellan på min skala.
 
Hon är ju visserligen en väldigt nätt och långbent modell, många shibor är mer boxiga och väger mer (tyvärr många överviktiga också förstås) men jag tänker att en tik ligger någonstans mellan 9-13 kilo normalt.
Mycket praktisk indeed! :D Absolut mellan på min skala.
Tänkte när jag hade skickat att jag menar inte att hon ser tjock ut 😅 🙈. Jag hade bara inte koll på vad shibor brukar väga.
 
Hon är ju visserligen en väldigt nätt och långbent modell, många shibor är mer boxiga och väger mer (tyvärr många överviktiga också förstås) men jag tänker att en tik ligger någonstans mellan 9-13 kilo normalt.
Mycket praktisk indeed! :D Absolut mellan på min skala.
Jag tror jag har kort någonstans från det år då hon bestämde sig för att fälla ur Totalt och bli en släthårig hund. 😅 Ska se om jag hittar dem.
 
Jag saknar också alternativet 30-40 :) Lägger min röst där.

Gillar större hundar. Men jag har en staffe också på ca 20 kg (stor hane) och staffarna över lag ger ju inget intryck av att vara särskilt små eller sköra.
 
Hittade ingen bra profilbild, men här är en naken shiba! :D Hon tappade av någon anledning typ ALL underull det året. Skitfånig. Titta så stora öronen blev! 😅
1664904371235.png
 
Har alltid gillat stora hundar, men med tiden har jag börjat inse fördelarna med mindre. Labradoren är rätt lagom, knappt 25 kg och kanske 52 cm, tar sig fram över allt men är ändå inte så stor.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 638
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag kommer med största sannolikhet bli erbjuden en mas valp till vintern. Det är verkligen min drömras och kommer träna agility med den...
Svar
13
· Visningar
1 764
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 195
Senast: dobbis
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 519
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp