Bukefalos 28 år!

Stor fårskinnspadd.

Ackio

Trådstartare
Söker en som passar under en 18" M&N sadel. De jag kollat på blir för korta för ligga bra under :( Tips på märken?
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Prova mattes paddarna i storlek L ! :) det har jag på min stora passier sadel som är 17,5 tum, fast jag skulle säga att den är mer mot 18 tum hållet då den är stor! :)
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Leta efter en padd utan fårfluff bakom sadeln, jag har medilamb padd i L med kant bakom och det tar bort en tum i sadeln, = L hade passar 16, 5 bättre än 17, 5. Tar man bort kanten så blir det mycket bättre plats för sadeln.
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Mattes i L utan luddkant baktil klarar en 18" utan problem. I Know då jag hade en sådan till min 18" ;)
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Tror Mattes L passar även med luddkant för den var gigantisk på min Bates 17" med kilbossa. De utan luddkant tycker jag ser ut att kunna rör sig i sidled. Tar bossorna i luddet kan man ju klippa ur lite i padden. Har du kilbossor?
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

De utan luddkant ligger precis lika bra som de med, har ridit med mattes paddar med och utan ludd på många olika hästar och sadlar. Alla ligger finfint och stilla under sadeln, oavsett sadelns passform på hästen..

Problemet när man har luddkant och för lång sadel är att det blir lite punkttryck bak.
 
Senast ändrad:
Sv: Stor fårskinnspadd.

Christ Horsedream L är väl tilltagna även med kant baktill, bör inte vara några problem får alltid typ 5 cm för mkt på 17,5 sadlar, deras M är lagom till 17,5, superkvalitet och håller i evigheter.
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Jag har en mattes i storlek L till min 17,5. Det finns plats kvar bakom sadeln så du borde få plats ge sadeln med den padden.
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Ok, jag har sett motsatsen senast igår med padd utan luddkant som inte ligger still, men det kanske inte var just en Mattes.
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Mattes utan kant har legat still för mig i alla år och på en maaassa olika hästar och olika sadlar. Vet att Ridin häromkring förr mest bara sålde såna till många nöjda kunder. De låg alltså still.

TS: Mattes i L är stooor! En elev har den. Den är huge!
Jag har M utan kant. Den har funkat fint på min Amerigo 18,5 och är inte för kort. Så en L på en engelsk sadel i den strl borde inte vara någon risk att den blir för liten.
 
Sv: Stor fårskinnspadd.

Håller med övriga om att Mattes är stor! Jag har en i strl L/vs till min Childeric 18,5"

lisa_candemyr_068_52489a40ddf2b34418e2d6a9.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
762
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp