Stor förvirring/Kentaur Elektra

M

Marmelad

Ni som har/har haft Kentaur Elektra, går det eller går det inte att byta koppjärn? Får olika besked vad som gäller från flera håll :confused:

Kentaur går ju ut själva med att det ska gå. Men jag har hört från en försäljare det är väldigt krångligt och att man inte kan göra det själv. Att hela sadeln skulle behöva öppnas upp? Annan källa hävdar motsatsen... Hur ligger det till egentligen?

Om det går, hur lätt/svårt är det? Går det att göra det själv eller måste man skicka iväg sadeln för att få det gjort? Finns det någon som har gjort det?

MYCKET tacksam för svar!
:bump::bump::bump:
 
Jag har en kentaur medea som har lämnats in för omvärmning av bommen.

Vad jag förstår så är Kentaurs sadlar omvärmningsbara, de har en bom som kan värmas om till annan storlek, alltså inte utbytbara koppjärn som går att byta själv. Något som en sadelmakare eller tillverkaren kan utföra men inte något man kan göra själv. :)
 
Ni som har/har haft Kentaur Elektra, går det eller går det inte att byta koppjärn? Får olika besked vad som gäller från flera håll :confused:

Kentaur går ju ut själva med att det ska gå. Men jag har hört från en försäljare det är väldigt krångligt och att man inte kan göra det själv. Att hela sadeln skulle behöva öppnas upp? Annan källa hävdar motsatsen... Hur ligger det till egentligen?

Om det går, hur lätt/svårt är det? Går det att göra det själv eller måste man skicka iväg sadeln för att få det gjort? Finns det någon som har gjort det?

MYCKET tacksam för svar!
:bump::bump::bump:
Ja, det går att byta koppjärn på Kentaur.
Nej, man kan inte göra det själv.
Sadeln måste skickas till fabriken, som öppnar upp den helt och byter koppjärnet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver lite erfarenheter från allvetande buke här. Unghästen har explosionsväxt de senaste månaderna och sadeln är nu en katastrof...
Svar
6
· Visningar
2 869
Senast: Rimfaxe
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 676
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 396
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp