Stor nordsvensk-åring med russ på bete?

Tilma

Trådstartare
Jag funderar på om man kan se någon ökad skaderisk med att ha dessa två raser av två såpass olika storlek ihop på sommarbete. Det ena är en 2-årig russhingst och den andra är en 1-årig nordsvenskhingst av grövre modell ( i klass med ardenner). Är skaderisken överhängande om man jämför om russet gått med en lekkamrat i sin egen storlek?
 
Jag funderar på om man kan se någon ökad skaderisk med att ha dessa två raser av två såpass olika storlek ihop på sommarbete. Det ena är en 2-årig russhingst och den andra är en 1-årig nordsvenskhingst av grövre modell ( i klass med ardenner). Är skaderisken överhängande om man jämför om russet gått med en lekkamrat i sin egen storlek?
Tror inte att storleken har någon betydelse för hur de funkar ihop. Det handlar mer om hur de funkar som individer.
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Avel Var och tittade på några 1 och 2-åringar nu i helgen. En av de 1-åringar som såg intressantast ut på pappret (bra stam, troligtvis...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 328
Senast: rubytoo
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp