Stor uppdatering av forumet

I natt genomförde jag en större uppdatering av forumet, även hästlänkar och bildgalleri har uppdaterats till senaste version.

Jag bestämde mig ganska sent för att den skulle genomföras just nu, vilket gjorde att jag inte hann gå ut med någon förhandsinformation.

Själva uppdateringen gick betydligt fortare än jag hade hoppats på, i värsta fall hade jag räknat med att det inte skulle gå att nå sidorna på ett dygn.

Nu gick det smidigt och jag kunde öppna upp efter bara några timmars bortavaro, mitt i natten.

Jag har nu fixat till lite av de småjusteringar som måste göras för att sidorna skall fungera ungefär som tidigare.
Några saker har jag ändrat på, för att förbättra.

Det finns dock en hel del till som jag vill fixa till och förbättra framöver. En del av detta hoppas jag hinna genomföra de närmsta dagarna, annat kommer allt eftersom.

Det finns en del nyheter här och där i forum och galleri, jag tänker dock inte gå in på alla dessa just nu.

Två saker som jag fått frågor om är:

Direktmenyn, möjlighet att se en lista över alla forum m.m. för att snabbt kunna välja vart man vill gå, kommer att återkomma, men inte på samma sätt som förut.

Alla trådar visas nu som ej lästa, detta beror på ett byte av systemet för att hålla reda på vad som är läst och inte.
Det var mängder med klagomål på det gamla systemet i samband med att det infördes för över ett år sedan.
Det nya systemet för att hålla reda på vad man läst och inte skall fungera betydligt bättre.

Trådar och inlägg skall bara markeras som lästa om man verkligen varit inne och tittat på dem.
Inte som tidigare när de automatiskt markerades som lästa efter 30 minuters inaktivitet på forumet.

Tyvärr innebär detta byte att tidigare information om vad som lästs och inte lästs har försvunnit.

Kom gärna med synpunkter och frågor till mig och varandra inne på forumet Bukefalos-Hjälp:
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?f=78?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stor uppdatering av forumet

BUKE är helt fantastiskt!
Jag har inte sett något FORUM eller likn. som fungerar bättre än BUKE!
Buke känns personligt och är lättnavigerat
det måste ligga mycket tid och ett enormt engagemang
bakom allt detta.
Det TACKAR man för :bow:
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Jag håller helt med föregående talare!! :bow: :bow: :bow:

Buke är helt enkelt BÄST!!
Där har vi kanske också förklaringen till varför det är så många som tillbringar så mycket tid här..... (mig själv icke att förglömma..) :cool:
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Trådar och inlägg skall bara markeras som lästa om man verkligen varit inne och tittat på dem.
Inte som tidigare när de automatiskt markerades som lästa efter 30 minuters inaktivitet på forumet
.

Om detta blir permanent så behövs något annat lätt sätt att se vilka trådar som är nya sen man var inne sist nu blir jag bara irriterad på det hela.

Direktmenyn, möjlighet att se en lista över alla forum m.m. för att snabbt kunna välja vart man vill gå, kommer att återkomma, men inte på samma sätt som förut

Ju fortare desto bättre.
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Och vad är på G nu då? Får inte fram några trådar alls...inte en forumen är kvar, varken på Generella, Inriktningar och Övrigt??? Vad händer???
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Säkert ytterligar uppdateringar, för det är samma för mig :)

*tittar på resor istället*
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Trodde att jag sagt något dumt och blivit utsparkad.

Uppdatering, då är det väl bara att avvakta då, har inga synpunkter i övrigt, Buke är ett väldigt lättnavigerat forum.
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Snyggt Gunnar! Vad skulle vi göra utan dig och dina moderatorer?! Way to go, ni är värda massa tack!
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Visst är de lite ovant med en ny "look", men man vänjer sig.
Jag tycker de är snyggt..känns dock lite "trångt" på skärmen, men som sagt..vanesak.

Finns de någon speciell anledning till att designen är ändrad?

//Rebecka
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Snyggt! :bow:

Och tack för smilie-listan som alternativ till att gå till rutan och klicka. :bow:
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

linnea84@gmail.com skrev:
Vart har horsemail tagit vägen är jag bara blid? jag tror jag blir tokig...
/Linnea
Kolla i menyn till vänster, under forumen....

Hund
Katt
Andra djur
Datorer
Hästspel
Horse-mail.com
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

*knapp*

Oj vad fint det börjar arta sig nu *mycket nöjd* känner igen mig från gamla forumet innan den stora nyordningen för nåt år sedan. Eller hur? ;)

Super med hur trådarna visas nu/om lästa eller inte - och att flashen flyttat.

Tackar tackar!

Gunnar är ju bäst!
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Gunnar,
går det inte att få menyspalten till vänster att "leva sitt eget liv"?

Dvs att man scrollar den separat, i st f som nu, den följer med sidan upp genom taket. Jag har valt 50 inlägg/sida, så det blir en hel del scrollande upptäcker jag nu efter en tids bortavaro.

Tacksam för synpunkter på denna min synpunkt! :)

LIA
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Hej, hur kommer man in på radannonser, jag har två sadlar ute där och skulle ändra lite uppgifter..?
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Ett PS!

Upptäckte en sak. På förstasidans spalt för "Nyhetsarkiv" står det i första delspaltens överskrift: Rubrik, Användarnamn & Datum.

Men inte finns det något användarnamn eller datum sedan i den inte! :angel:

Hoppas jag inte hoppat i galet vatten över huve nu.... :o

LIA
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

[snabbklick till forumet längst ned (efter man gjort ett inlägg)försvann, det saknar jag.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 974
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag genomförde häromdagen lite små uppdateringar av en del av tilläggsprogrammen vi användar på forumet, bland annat för att förbättra...
Svar
5
· Visningar
1 120
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp