Stora amningsbh:ar?

wtf

Trådstartare
Jag har stora bröst sedan innan jag blev gravid (80 E) och jag har läst att man bör ha åtminstone en storlek större.. eh :)
de har inte växt nånting direkt än (v 21 idag) och jag kan fortfarande ha mina gamla bhar som tur är..
men frågan är var jag ska leta sen efter amningsbhar? helst av allt vill jag ha några som är snygga men det kanske blir svårt iom storleken.

tips?
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag har samma stl som du, mina har kanske växt liiiite men absolut inte en kupstorlek (v 19). Men jag var in och kikade sådär i förskott på Change, de hade typ 80i som störst på amnings-bh, och växer man ur det lär man väl tippa framlänges ändå :D
Så "riktiga" underklädesbutiker tror jag på, här har vi Change och twilfit, jag tror dock att de förstnämnda har större utbud.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag rekommenderar att inte köpa någon förrän efter några veckor efter förlossningen, när du vet vilken storlek brösten verkligen kommer anta efter den första ansamlingen av lymfvätska och sedan mjölkproduktion. En BH med klass kostar mycket pengar, och det kanske känns tråkigt att kasta pengar i sjön.

Problemet blir kanske att hitta något att ha så länge, eftersom jag antar att du är i behov av stöd?
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag har 75 D i vanliga fall och hittade nu 75H på Twilfit. Det fanns ingen I just i den modellen, annars hade jag nog tagit den istället :)

Sen har jag några vanliga i 75F som jag haft när jag varit gravid!
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

jag gissar ju på att dom inte kommer krympa iaf ;) så jag tänkte mest kolla var jag ska leta sen, jag är inte i behov av någon större bh ännu.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

change sa du.. hmm jag måste nog kika om det finns nån sån i närheten! twilfit har vi ju här (bor i gävle) men det finns väl också en å annan underklädsbutik, fast jag måste erkänna att jag aldrig har satt min fot på dessa "tantaffärer" hehe.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Ni verkar tyvärr inte ha någon Change där... Du får helt enkelt ta en semester i Sundsvall :D
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

change sa du.. hmm jag måste nog kika om det finns nån sån i närheten! twilfit har vi ju här (bor i gävle) men det finns väl också en å annan underklädsbutik, fast jag måste erkänna att jag aldrig har satt min fot på dessa "tantaffärer" hehe.

Då skulle jag råda dig att tänka om omgående vad gäller tant-affärer, kanske tanterna har lärt sig att en bra BH gör resten av livet enklare? :idea: Du har troligtvis inte den storleken på bysten som du själv tror, för de allra flesta som har mätt uppstorleken själva har valt för stor omkrets och för liten kupa. Se senior-tråden om BH:ar: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1052605

Så, jag skulle råda dig just nu att gå till en renommerad BH-butik där de har något dyrare BH:ar men med högre kvalitet och med erfaren, utbildad och kunnig personal som plockar fram just de modeller som passar just dig och din kropp. Gå redan nu för du ska orka bära ditt barn i magen och din byst på samma gång. Sedan kan det vara bra att höra personalens erfarenhet kring just bystens storlek och förändring under graviditet och amning.

Jag googlade lite fort och jag skulle besöka Rena Rama Under och/eller Korsetten i Gävle. (Kollade vilka som säljer Freya ;))

Jo, jag trodde jag hade 80DD eller 80E, jag hade 75G. Lycka till!
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Senaste amningsbhn jag köpte hittade jag på Minimundus. De har webshop också.

Har en från Lindex, 75E. Den från Minimundus är 75F.

Twillfit har också bra amningsbhar.

Köper du en utan byglar och som inte är vadderad så kan du ha den även om brösten växer lite till. När man ammar så kan man ju variera väldigt mycket i storlek. Ursnuttad och Dolly Patton-storlek liksom.:cool:
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag har tre amningsbehåar från Twilfit som är toppenbra, har hållt många tvättar men nu är för små. Ska köpa en ny nästa vecka. Jag har 75E i dem men behöver F minst...
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag köpte 95F på Lindex, tyvärr blev det för liten.

Men brösten kommer svälla upp som ballonger den första tiden efter förlossningen.
Jag hade 85H första tiden. :o
Nu har jag F igen efter jag slutat amma.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag har en nätt liten (tråkig) 75B i vanliga fall och insåg för någon månad sen att jag måste skaffa ny BH. Men istället för att köpa en ny vanlig köpte jag amnings-bh direkt, och gick bara upp en storlek och lite i omkrets. Så nu har jag 80C. Tycker att den sitter i det närmaste perfekt om än lite stor. Har ingen aning om hur brösten kommer att se ut v 40 men passar den inte får jag köpa en till.
Någon gång ska väl brösten krympa också resonerar jag så pengarna är nog inte helt bortkastade :p
Framförallt är den fruktansvärt skön! Älskar den och undrar varför jag inte köpt amnings-bh tidigare i livet :angel:
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag köpte 95F på Lindex, tyvärr blev det för liten.

Men brösten kommer svälla upp som ballonger den första tiden efter förlossningen.
Jag hade 85H första tiden. :o
Nu har jag F igen efter jag slutat amma.

Svällande bröst är nog ganska individuellt. Mina växte ingenting. Hade dock inte mycket mjölk heller, men det är ju inget man vet innan. Jag har nog F i vanliga fall och hade samma storlek hela amningstiden. Efteråt har de krympt lite grann!
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Jag skulle satsa på sköna toppar under graviditeten och första veckorna efter förlossningen. Mina 70A slutade i 75DD så de kan växa massor. Sen vart de ännu större första dagarna efter förlossningen och mina bröst har varit jätte ömma så jag har inte kunnat ha bh. Sen är det sjukt obekvämt att sova i!

Sen när mjölken kommit igång har de hållt sig på en normal storlek. Eller de växlar väl 2-3 kupstorlekar beroende på om de är proppfulla med mjölk eller helt slut! Sen har man förhoppningsvis slutat läcka massor av mjölk då oxå så man slipepr byta flera ggr om dagen (trots inlägg!!)

Gå till en butik sen och lägg pengar på någon snygg bh du kan ha om ni ska iväg. Så du inte sitter där sen med en snygg bh och jätteömma bröstkörtlar :crazy: Tänk på att körtlarna sträcker sig in i armhålan och nästan upp till nyckelbenet! Så inga sömmar/byglar som kommer åt där rekommenderar jag.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Byta flera ganger om dagen? Na jag har accepterat att sur mjolk ar en del av min personlighet :D Orka tvatta sa mycket!
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

Ett stort OBS! bara...

...om man är som jag så ökar man lite i omkrets under bysten när magen växer som sedan minskar när bebis är ute.

Köp din normala storlek i omkrets och ett par bh-förlängare som man fäster i knäppningen i bak.
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

:rofl:

Så det kan bli. Men kul att du fick hjälp att hitta rätt.

Jag har alltid varit medveten om min storlek men förra året så gick jag ner rätt mycket pga magproblem och trodde mig äntligen kunna krypa i en C-kupa. Hahahaha... säger jag bara. Det var inte en 75C jag kom ut med utan en snordyr 70E.:cool:
 
Sv: Stora amningsbh:ar?

haha jag kollade i en såndär tabell på bhteamet.se och enligt dom har jag en J kupa :eek:
ehm, så fort jag får lön ska jag fan knata ner till dom där bh butikerna och se om jag kan få tag i rätt storlek haha. J kupa känns som att det skulle kunna passa en elefant!
 

Liknande trådar

Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
1 999
Senast: pillerill
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 635
Senast: Hyacinth
·
Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 100
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 455
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp