Stora bumlingtråden...aka kallblod

Bifogade filer

  • received_1334391573703522.jpeg
    received_1334391573703522.jpeg
    161,2 KB · Visningar: 305
Har fått uppdatering från uppfödare om minstingens träning. Hon är superduktig och har fått gå iväg själv ifrån flocken, verkas osv. Snart så kommer hon hem, vi sa ju våren så tippar på att vi sätter ett aprildatum snart 😃
 
Såklart var det ju inte mycket av min sparade utrustning som passade denna damen.
Täcke beställt och nytt träns.
Hoppas iaf att jag får runt tömkörningsgjorden och att iaf ett bett passar. Så jag kan börja jobba henne lite.

Klippte henne igår för första gången i hennes liv, rörde inte en fen. Så duktig! Blev bara hals, bog och mage i väntan på nya täcket.
 
Såklart var det ju inte mycket av min sparade utrustning som passade denna damen.
Täcke beställt och nytt träns.
Hoppas iaf att jag får runt tömkörningsgjorden och att iaf ett bett passar. Så jag kan börja jobba henne lite.

Klippte henne igår för första gången i hennes liv, rörde inte en fen. Så duktig! Blev bara hals, bog och mage i väntan på nya täcket.
Annars ser ju den ryggen ut att vara barbackaryttarens dröm 😍
 
ja det tror jag absolut, vill bara ha lite extra koll på grundutbildningen innan jag ger mig upp ;)
Det blev 6 veckors barbackaridning innan sadeln kom, vilket ändå var bra för jag blev väldigt "sadelfast" av att rida ut henne barbacka 3-4 dgr i veckan.

Hon är en nätt dam med stort huvud, 60-65 cm i sadelgjord, stor Xfull i träns och grimmor 😅

Hon har ändrat sig mycket i kroppen nu efter 2,5 månad också :)
 

Bifogade filer

  • Nellyfebvsapril2022.jpg
    Nellyfebvsapril2022.jpg
    239,7 KB · Visningar: 160
Det blev 6 veckors barbackaridning innan sadeln kom, vilket ändå var bra för jag blev väldigt "sadelfast" av att rida ut henne barbacka 3-4 dgr i veckan.

Hon är en nätt dam med stort huvud, 60-65 cm i sadelgjord, stor Xfull i träns och grimmor 😅

Hon har ändrat sig mycket i kroppen nu efter 2,5 månad också :)

Oj! Ja, det var en stor skillnad tycker jag. Mer avslappnat kors och finare överlinje på halsen. Lugn kropp. Vilket bra jobb du gjort på så kort tid.
 

Liknande trådar

C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 087
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp