Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hero

Trådstartare
Alltså... Någonstans tänker jag att du kanske inte alls vill ha någon ny. Du vill ha tillbaka ditt ex. För helt ärligt, chansen att du ska hitta någon som passar in på din kravlista som är lika lång som en roman, som bor nära dig i en glebygd OCH accepterar både kravlistan och din... något fyrkantiga syn på hur saker och ting är. Den är nog en på miljonen typ. Och det tror jag att du någonstans inser. Även om du skyller på ”kvinnorna” eller i det här fallet din bostadsort.

Jo, det insåg jag ju redan när vi var tillsammans. Att jag inte kommer finna motsvarigheten.
Jag tycker inte min kravlista är särskilt hög. Men samtidigt kryllar det inte av dessa tjejer där jag bor och de som finns är upptagna eller är nästan omöjliga att få chans på...
Så jag vill absolut ha någon ny. Men oddsen ser ju inte så goda ut.
 
Jo, det insåg jag ju redan när vi var tillsammans. Att jag inte kommer finna motsvarigheten.
Jag tycker inte min kravlista är särskilt hög. Men samtidigt kryllar det inte av dessa tjejer där jag bor och de som finns är upptagna eller är nästan omöjliga att få chans på...
Så jag vill absolut ha någon ny. Men oddsen ser ju inte så goda ut.
Dock är det ju bara du själv - om någon - som kan påverka de dät oddsen. Och vad jag kan se, påverkar du oddsen mycket aktivt. Åt det sämre.
 
Utveckla gärna ? På vilka sätt påverkar jag oddsen åt det sämre ?
Du berättar gång på gång för dig själv hur usla oddsen är. Du har en kravlista lång som Gamla Testamentet för hurdan en partner ska vara. Du har en berättelse lång som Nya Testamentet om hur till den grad åt skogen det kommer att gå vid varje avvikelse från kravlistan. Du teoretisar om kvinnor som grupp, på sätt som visar att individer är ointressanta för dig - du vet ju redan, på gruppnivå. Du hittar fel hos kvinnor som förklarar varför du inte hittar en kvinna. Och du letar geografiskt mycket avgränsat, vad jag förstår i den typ av glesbygd som kvinnor tenderar att flytta från.
 
Du berättar gång på gång för dig själv hur usla oddsen är. Du har en kravlista lång som Gamla Testamentet för hurdan en partner ska vara. Du har en berättelse lång som Nya Testamentet om hur till den grad åt skogen det kommer att gå vid varje avvikelse från kravlistan. Du teoretisar om kvinnor som grupp, på sätt som visar att individer är ointressanta för dig - du vet ju redan, på gruppnivå. Du hittar fel hos kvinnor som förklarar varför du inte hittar en kvinna. Och du letar geografiskt mycket avgränsat, vad jag förstår i den typ av glesbygd som kvinnor tenderar att flytta från.

Du har ju fel på flera punkter. Oddsen är usla för att det dels finns färre kvinnor i min sökgrupp där jag bor och dessutom finns det betydligt färre kvinnor på dejtingsidorna.
Jag är betydligt mindre selektiv än kvinnorna i denna tråd. Trots att jag ofta sänker mina krav så har jag svårt att ens få till en dejt.
Jag letar geografiskt inom en radie av 30 mil.
 
Du valde väl bort en kvinna baserat på hennes BMI? Du ansåg det vara för högt i relation till hur hon beskrev sig själv (dvs som normalsmal), du ansåg henne ligga för nära gränsen för övervikt för att ha rätt att beskriva sig som normalsmal.

Det var en kvinna som bara var ute efter KK och saknade bild. Söker jag partner har jag lite fler kriterier....
 
Du har ju fel på flera punkter. Oddsen är usla för att det dels finns färre kvinnor i min sökgrupp där jag bor och dessutom finns det betydligt färre kvinnor på dejtingsidorna.
Jag är betydligt mindre selektiv än kvinnorna i denna tråd. Trots att jag ofta sänker mina krav så har jag svårt att ens få till en dejt.
Jag letar geografiskt inom en radie av 30 mil.

Största dilemmat är väl ändå att de (unga) tajta tjejer du tänder på, inte är ett dugg intresserade av dig.
 
Det var en kvinna som bara var ute efter KK. Söker jag partner har jag lite fler kriterier....
OK. Du skrev i din egen tråd på ämnet att du swipade bort henne pga er olika syn på kroppar etc.
 
Största dilemmat är väl ändå att de (unga) tajta tjejer du tänder på, inte är ett dugg intresserade av dig.
Haha, det var ju ett sätt att beskriva problematiken.
De tjejer jag tänder på har ett berg med matchningar att välja på... Så jag faller liksom mellan stolarna hela tiden.
 
Du har ju fel på flera punkter. Oddsen är usla för att det dels finns färre kvinnor i min sökgrupp där jag bor och dessutom finns det betydligt färre kvinnor på dejtingsidorna.
Jag är betydligt mindre selektiv än kvinnorna i denna tråd. Trots att jag ofta sänker mina krav så har jag svårt att ens få till en dejt.
Jag letar geografiskt inom en radie av 30 mil.
Haha alltså va? Det finns INGEN här som har så specifika krav på utseende som du har. Jag har inte ett enda t ex. Utan jag har i min profiltext skrivit att jag inte funkar så bra med osäkra personer. That’s it. Dejterna har utseendemässigt varit allt från en kort sydostasiat till en lång, ultrablond ”viking”, via någon jättesmal, någon med hyfsat mkt övervikt osv. Längd ca 170-190. Om det är något som skiljer dem från mängden är väl att alla har någon form av högre utbildning. Jag attraheras av intelligens men utbildning har aldrig varit ett krav
 
Du var väl tveksam till någon som inte gillade samma tv-serier? Eller var det att hon inte gillade att titta på tv? Eller inte rätt intressen eller hur det var.
Nja, om det är den jag tror du syftade på så tyckte jag vi var för olika.
Men ville ändå prova en 3:e dejt. Men det ville inte hon...
 
Haha alltså va? Det finns INGEN här som har så specifika krav på utseende som du har. Jag har inte ett enda t ex. Utan jag har i min profiltext skrivit att jag inte funkar så bra med osäkra personer. That’s it. Dejterna har utseendemässigt varit allt från en kort sydostasiat till en lång, ultrablond ”viking”, via någon jättesmal, någon med hyfsat mkt övervikt osv. Längd ca 170-190. Om det är något som skiljer dem från mängden är väl att alla har någon form av högre utbildning. Jag attraheras av intelligens men utbildning har aldrig varit ett krav

Har du inte ett enda utseendekrav ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 811
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 300
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp