Man kan få en kopia, inte orginalVa roligt! Det kan du väl få av skolan du gick på antar jag?
+ @SiZo Verkar som man kan hämta via ladok och att där också finns en verifieringstjänst.
Men får börja leta i pärmarna hemma. Det finns ju någonstans...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan få en kopia, inte orginalVa roligt! Det kan du väl få av skolan du gick på antar jag?
Man kan få en kopia, inte orginal.
+ @SiZo Verkar som man kan hämta via ladok och att där också finns en verifieringstjänst.
Måste du ha det på intervjun, verkar ju lite tidigt tänker jag. Skillnad om man ska visa upp det innan anställning möjligen.Man kan få en kopia, inte orginal.
Ja, det står uttryckligen i kallelsen till intervjun. Jag kan ju tycka det är vettigt, så är allt på det klara. Tidigare har jag behövt visa upp det i samband med att jag börjar en anställning (tio år sedan sist jag behövde göra det, därav min osäkerhet på var det är), och det är ju egentligen för sent, om man nu inte har det examensbevis som man utgett sig ha.Måste du ha det på intervjun, verkar ju lite tidigt tänker jag. Skillnad om man ska visa upp det innan anställning möjligen.
Ja, man ska ha med originalet + en kopia.Oj i orginal? Det missade jag
Min känsla är att om det är något annat än en junior tjänst, vikariat eller liknande så räknar de med att man har minst 3 månaders uppsägningstid från sitt andra jobb.Funderar lite på hur jag ska tänka. Väntar på svar från ett ställe för att gå vidare där, är hyfsat säker på att jag kommer bli erbjuden jobb hos dem. Det är dock främst ett sommarjobb, man kan eventuellt få jobba vidare men det är inte i början ett tillsvidareavtal. Inte heller ett jobb som jag tror jag skulle vilja ha särskilt länge, över sommaren hade fungerat fint. Men så har jag får och hästar, kan alltså inte riktigt flytta runt en massa utan behöver vara bofast och då ha ett jobb.
Väntar fortfarande på återkoppling från ett gäng ställen jag ansökt till, där tiden inte gått ut på annonsen än. Står att start är enligt överenskommelse, vet inte riktigt vad det innebär? Är det rimligt att få ett avtal på ett annat jobb, skriva avtal någon gång i juni och börja till hösten? Brukar man förväntas börja snabbare än så? Jag har aldrig riktigt sökt jobb tidigare så vet inte helt vad som är normalt och inte, vad som förväntas...
Mitt förra jobb var jag på anställningsintervju 1/4 och började 2/8. Då jag hade tre månaders uppsägningstid.Funderar lite på hur jag ska tänka. Väntar på svar från ett ställe för att gå vidare där, är hyfsat säker på att jag kommer bli erbjuden jobb hos dem. Det är dock främst ett sommarjobb, man kan eventuellt få jobba vidare men det är inte i början ett tillsvidareavtal. Inte heller ett jobb som jag tror jag skulle vilja ha särskilt länge, över sommaren hade fungerat fint. Men så har jag får och hästar, kan alltså inte riktigt flytta runt en massa utan behöver vara bofast och då ha ett jobb.
Väntar fortfarande på återkoppling från ett gäng ställen jag ansökt till, där tiden inte gått ut på annonsen än. Står att start är enligt överenskommelse, vet inte riktigt vad det innebär? Är det rimligt att få ett avtal på ett annat jobb, skriva avtal någon gång i juni och börja till hösten? Brukar man förväntas börja snabbare än så? Jag har aldrig riktigt sökt jobb tidigare så vet inte helt vad som är normalt och inte, vad som förväntas...
Här ocksåNi som söker många jobb och går på intervjuer, alltså hatten av för er.
Nästan så jag funderar på att bli egenföretagande bara för att slippa jobbsökandet.
Haha, ja det hade varit något.Ni som söker många jobb och går på intervjuer, alltså hatten av för er.
Nästan så jag funderar på att bli egenföretagande bara för att slippa jobbsökandet.
Min känsla är att om det är något annat än en junior tjänst, vikariat eller liknande så räknar de med att man har minst 3 månaders uppsägningstid från sitt andra jobb.
Jag tänker att även om du tar ett sommarjobb så har du uppsägningstid där med kanske?
Tack för svar, då känns det ganska hoppfulltMitt förra jobb var jag på anställningsintervju 1/4 och började 2/8. Då jag hade tre månaders uppsägningstid.
Jag har anställning till slutet av augusti, hade jag velat ha nytt jobb från typ 1/9 tänker jag att det är nu det behövs börja söka. Det är inte speciellt långt kvar till semestrarna börjar.
Det brukar stå i kontraktet, har nog inte varit med om att man tar upp det på intervju.Tack för svar, då känns det ganska hoppfullt
Vet inte om det finns någon uppsägningstid på sommarjobbet, det borde vara något man går igenom på en intervju? Men bara jag har ett annat jobb efter sommarjobbet funkar ju det bra, då kan jag börja till hösten om det passar nya arbetsgivaren. Känns mycket enklare att få jobb om jag redan bor där också, det är en liten bit vilket försvårar intervjuer och annat.
Här ocksåmen skulle inte passa som egenföretagare!
Faller på samma sak för mig!Haha, ja det hade varit något.
Men jag vet i tusan vad jag skulle göra - så det faller fullständigt där![]()
Jag tänker att man vill tillsätta innan semestern.Om någon vill tillsätta en tjänst omgående, tänker att efter intervjun och semester är vi nästan i september? Hittade en intressant tjänst som det tillträde omgående.
Tänker att det är svårt att hitta någon med så kort uppsägningstid? Jag behövde inte vara så länge på min förra arbetsplats innan jag hade tre månaders uppsägningstid. Och liknande arbetsplatser brukar kunna stänga ner fyra veckor på sommaren. Men de kan ju hitta någon arbetslös som är intressantJag tänker att man vill tillsätta innan semestern.