Stora jultråden 2015

TeamLundVer

Trådstartare
Har letat febrilt men ännu inte hittat att någon startat årets jultråd? Rätta mig gärna om jag har fel.

Insåg för någon dag sedan att jag troligen inte kommer hinna med det som ska fixas på lördag son jag brukar göra eftersom vi ska ha ettårskalas på söndag...

Blir till att tjuvstarta redan i morgon alltså med utebelysning och blommor.
Eller, jag började lite lätt idag med att sätta upp den nyköpta kransen till källardörren (tänds dock inte förrän i morgon) och insåg att jag behöver en till + granris vid sidorna. Går det att köpa redan nu?

Har börjat fundera lite smått kring julgodis också men kalaset står lite ivägen där. Svårt att fokusera på båda.
 
@TeamLundVer Jo det hittar du säkert nu. Tycker man ser pynt och julgrejer överallt i butikerna nu.

På tisdag får vi nycklarna till vårt nya hus, så väl på plats ska vi börja pynta lite. Köpte julstjärnor och små gulliga ljus i form av granar igår, tänkte ställa ihop dem som en julgrupp i ett var burspråken.

9653b2ef47ffd850e28183fbc67e66f3.jpg


Sen hoppas jag att vi hinner med pepparkaks- och lussebullsbak innan jul, för då kommer fåra respektive familjer över på julfirande. Jag är mer fokuserad på pyntandet, så får sambon stå för bakningen :p
 
Har börjat lite smått bara, har hängt upp en stjärna i vardagsrummet.
Ska fortsätta nu i dagarna, hoppas hinna hyfsat klart alla fall tills på söndag.
 
Börjar nog redan på lördag men sedan kommer det nog ta resten av de fyra veckorna innan jag är klar. Inte för att jag pyntar mycket utan för att allt har sin tid på något löjligt sätt.
 
Utebelysning uppsatt. Stjärnorna till dörren likaså och ljusslingor är uppsatta på källartrappan, hade en för lite såklart :banghead:

Ska försöka orka putsa köksfönstren och sätta upp ljusstakarna där. Imorgon blir det inköp av blommor och webb extra slinga till trappan. :D
 
Jag har inte börjat ännu. Men till helgen blir det diverse adventsgrejer som kommer upp.
Adventsstjärnor i vardagsrum och kök. Elektriska ljusstakar i vardagsrummet. Sen kommer jag nog ta fram lite röda kuddar och byta ut höstfärgerna på stolsdynor och sånt mot julfärgat. tror jag
 
Började idag. Satt upp gardiner i kök och vardaagsrum, samt stakar i vardagsrummet. Bordsduken är pålagd och julstjärnorna satta i krukor. Nu är vardagsrummet så gott som klar, nu ska resten bara göras. Typ..
 
Jag har varit och shoppat lite nya tomtar idag :love: Nu ska dem dock packas ner för att tas fram först dagen innan julafton tillsammans med allt annat julpynt.

På lördag blir det adventspynt med stjärnor och ljusstakar. Jag är sugen på en ny stjärna att ha i fönstret, men det är svårt att hitta några som är lagom små för mitt lilla källarfönster :down:
 
Jag har ju "smygstartat" lite med utebelysningar... men ikväll blir det gardinbyten och julkuddar i soffan :p
Imorgon kommer jag att ta fram adventsljusstakarna och stjärnor till fönstren - kanske hinner jag redan ikväll förresten... :angel:
 
Gardiner, kuddar och adventsljusstakar uppe i köket. Nu är det bara resten av rummen kvar. (Byter bara gardiner i ett till rum.)

Jultomtar kommer fram strax innan Lucia och julgranen tas in dagen innan julafton.
 
Vet inte om vi ska lusa ner denna tråd, men det hör ju julen till - julpyssel :love:

Jag vet att du glittermålat en del pynt till granen @Trott - vad har du använt? Spray? Målarfärg?
Tips emottages tacksamt även från er andra också såklart :up::D
 
Vet inte om vi ska lusa ner denna tråd, men det hör ju julen till - julpyssel :love:

Jag vet att du glittermålat en del pynt till granen @Trott - vad har du använt? Spray? Målarfärg?
Tips emottages tacksamt även från er andra också såklart :up::D
Nu påminde du mig att mina glitterdjur inte är i granen! :o
Hur som, jag gjorde det nog lite omständigt, vet inte om det finns bättre sätt men jag "målade" mina plastdjur med lack (typ decopage lack, kan skriva vad sen är inte hemma..) och pudrade dom i glitter. Det blev glitter överallt :cautious: ska finnas hobbylack med glitter i, men då blir dom ju inte helt glittriga.
 
Sitter och lyssnar på julmusik medan jag jobbar. Försökte få igång P4s julkanal men det fungerade inte, så jag hoppar mellan olika spellistor på Spotify. Inte hittat någon jag riktigt gillar än :down:

Annars känner jag att det är dags att baka pepparkakor! Får se om det finns ingredienser till en deg där hemma, annars får jag ta det till helgen. Spanar lite på olika pralinformar också, de jag har är så små så jag försöker leta upp hyfsat stora som samtidigt är hyfsat billiga. Går sådär ;)
 
Fräckaste prydnaderna i årets gran! :p @Scata Här ser du mina glitterdjur. Noshörningen har jag blandat glitter tillsammans med limmet/lacket, blev lite annorlunda effekt, men den känns lite "klibbig". De andra har jag penslat med lim/lack och sen pudrat/öst/tryckt dit glitter på. De lossar lite glitter än, men förvånansvärt lite :)
11201870_10156258279490114_4715912689380266915_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 716
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: Sol
·
Övr. Barn Antar att denna tråden passar bäst här eftersom det gäller dotterns födelsedag. Hur gör ni när ni firar? Jag har vuxit upp med att man...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: Snurrfian
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 548
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp