Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här shoppas det mest flugmedel nuförtiden. Eller köpte en ny grimma till Mr för ett par veckor sedan eller så. Han hade lerinpackat sin bucas grimma så illa att den behövde en omgång i tvättmaskinen men hade ingen och byta till förutom fin grimman och den får han inte ha i hagen 😂 Gillar dem här från Hööks, billiga och bra,haft flera stycken i olika färger sista åren.
IMG_20220622_134953846.jpg
 
Det kan vara så att jag råkade köpa ett par zakzess ridtights på deras rea nu. Någon med goda erfarenheter som kan säga att det är ett bra köp?
 
Har också ridbyxemodellen och älskar dem. Vill typ bo i dem! MEN, jag tycker att skoningen slits alldeles för snabbt tyvärr. Har varit så på båda paren jag haft.
Ja så kan det nog vara. Just nu rider jag i vanliga träningstights så jag är inte så kräsen med skoningen🙈
 
Det kan vara så att jag råkade köpa ett par zakzess ridtights på deras rea nu. Någon med goda erfarenheter som kan säga att det är ett bra köp?
Jag ÄLSKAR deras tights :D har både tightsen och byxorna, fick gå ner en storlek i byxorna jämfört med tightsen. Men tightsen är favoriterna!
 
Köpte ett par sprenger bow balance idag, secondhand! 700 spänn fick jag ge, helt klart överkomligt jämfört med nypriset på omkring 2000 kr :nailbiting: har tvättat dom nu och de ser ut som nya! Är mycket nöjd, har funderat på att införskaffa ett par länge då jag lätt får ont i knäna på vintern.

20220626_203240.jpg
 
Jag klarar mig rätt bra ändå också, men tycker ändå att kvaliteten på skoningen borde vara bättre. De är ju inte jättebilliga...
Ja självklart.👍🏻 Måste vara svårt att hitta ett material som är så pass klistrigt men som inte slits trots ständigt nötande mot sadeln. Har bara zaczess och pikeur(som ju inte är så klistriga) så vet inte hur dom är jämfört med andra klistriga.
 
Ja självklart.👍🏻 Måste vara svårt att hitta ett material som är så pass klistrigt men som inte slits trots ständigt nötande mot sadeln. Har bara zaczess och pikeur(som ju inte är så klistriga) så vet inte hur dom är jämfört med andra klistriga.
Jag har Maya Delorez också. De är ännu klistrigare än Zaczess i början, men de slits inte alls på samma sätt.
 
Ni som har zaczess - har de olika material på sina tights/ridbyxor? Jag har ett par ridbyxor (beiga) och är halvnöjd med materialet, men sen har jag sett reklam där tyget ser helt annorlunda ut. Varierar det mellan modellerna? Eller har jag en äldre variant?
Mina är liksom lite mjukisbyxaktiga, de är ju mjuka och töjbara men det är liksom ingen ”stuns” i tyget. Blir lite sladdrigt. Den reklamen jag sett ser helt annorlunda ut just gällande stunsen, men tror det är tightsen de visar upp där.
 
Ni som har zaczess - har de olika material på sina tights/ridbyxor? Jag har ett par ridbyxor (beiga) och är halvnöjd med materialet, men sen har jag sett reklam där tyget ser helt annorlunda ut. Varierar det mellan modellerna? Eller har jag en äldre variant?
Mina är liksom lite mjukisbyxaktiga, de är ju mjuka och töjbara men det är liksom ingen ”stuns” i tyget. Blir lite sladdrigt. Den reklamen jag sett ser helt annorlunda ut just gällande stunsen, men tror det är tightsen de visar upp där.
Byxorna och tightsen är väldigt olika ja. Byxorna är mer "sladdriga" som du säger men också tjockare än tightsen. Tightsen är mer glansiga i tyget också. Tycker att tygets kvalitet är bättre på tightsen, byxorna får lätt revor och sömmarna kan se lite trista ut efter ett tag. Fick gå ner en storlek i byxorna pga sladdrigheten, annars satt de liksom inte kvar uppe då jag har rätt så smal midja jämfört med höfterna.

Skillnaden är synd tycker jag, hade gärna haft glansen och fastheten från tightsen, men med gylf!
 
Byxorna och tightsen är väldigt olika ja. Byxorna är mer "sladdriga" som du säger men också tjockare än tightsen. Tightsen är mer glansiga i tyget också. Tycker att tygets kvalitet är bättre på tightsen, byxorna får lätt revor och sömmarna kan se lite trista ut efter ett tag. Fick gå ner en storlek i byxorna pga sladdrigheten, annars satt de liksom inte kvar uppe då jag har rätt så smal midja jämfört med höfterna.

Skillnaden är synd tycker jag, hade gärna haft glansen och fastheten från tightsen, men med gylf!
Ah ja jag misstänkte att det var olika! Jag har hållt mig borta från zaczess just eftersom jag inte gillar tyget på byxorna. Det är sååå mycket sämre än alla andra tights eller tunna ridbyxor som jag har. Men kanske testar ett par tights någon gång då!
 
Fyndade ett helt nytt oanvänt amigo bravo XL till damen, surfade bara runt av en slump på hastnet och där dök det upp. Annars ligger alla inköp på is i väntan på Falsterbo horseshow, första riktiga sen jag flyttade ner dit och coronan tog fart
:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 509
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp