Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har problem :angel:

aHR0cHM6Ly9lcXVlc3RyaWFuc3RvY2tob2xtLnNlL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDE5LzA3L3BpbmstcGVhcmwtZHJlc3NhZ2Utd2l0aC1uZXctcXVpbHRpbmcuanBn.webp


aHR0cHM6Ly9lcXVlc3RyaWFuc3RvY2tob2xtLnNlL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIxLzAyL2JydXNoaW5nLWJvb3RzLXBpbmstZXF1ZXN0cmlhbi1zdG9ja2hvbG0uanBn.webp


Då ES hade rea. Kommer använda benskydden bara ibland när vi skall vara extra fina och kommer då kyla med vatten efteråt, då jag är lite nojig över värmen, men har bra ventilation i mina andra, men kunna inte låta blå då dom är sååå fina. (och har flera stycken rosa schabrak jag kan matcha med)
 
Jag kommer ihåg när jag jobbade på flygplatsen i Stavanger och det ordnades Ullared-flyg, helt sjukt 😅 fullsatt och Morgan & Ola-Conny var där, kändes som en feberdröm.
Jeg aner ikke hvem Morgan og Ola-Conny er...
Det går busser fra Oslo, men har ikke lyst til å sitte på buss med gamle folk i mange timer heller.. men kanskje det er det jeg må...
 
Riktigt bra pris! Blev sugen på vagn då min är inkörd och körd massor. Saknar dock bra väger för att komma till grusväg. Är lite sådär skogsslinga så undrar om en vagn skulle komma fram där 😅
Denna är 125 i spårbredd vilket jag tycker är lagom. Lite smidigare med enkelaxlat också när man ska tråckla runt träd och så.

Jag gillar verkligen denna då den är lite högre i sätet plus har öppna sidor. Perfekt till inkörning som är tanken. Jag har sett halvt fallfärdiga ute på annons för 3-4000 kr så denna räknar jag som ett riktigt kap 😁
 
Denna är 125 i spårbredd vilket jag tycker är lagom. Lite smidigare med enkelaxlat också när man ska tråckla runt träd och så.

Jag gillar verkligen denna då den är lite högre i sätet plus har öppna sidor. Perfekt till inkörning som är tanken. Jag har sett halvt fallfärdiga ute på annons för 3-4000 kr så denna räknar jag som ett riktigt kap 😁
Den ser verkligen ut som dom hon är körd med i Portugal. Så sjukt smidiga och är lite avis på det fyndet där måste jag erkänna 😅😄 va det på ullared eller privat du köpte den?
 
Den ser verkligen ut som dom hon är körd med i Portugal. Så sjukt smidiga och är lite avis på det fyndet där måste jag erkänna 😅😄 va det på ullared eller privat du köpte den?
Eftersom säte och skaklar var avtagbara så var den enkel att få hem på ett minisläp också. Denna köpte jag begagnad på vägen, en äldre man som inte hade hästar längre som sålde den på blocket.
 
IMG20220512165140.jpg


Hämtade hem en stadig bit loksele idag 👍 säljaren bodde egentligen alldeles för långt bort men skickade den med en släkting som skulle på weekend häröver, supersnällt verkligen. Lite kosmetika och småfix så ska den nog allt bli sommarfin! 3500 kr fattigare men lokselar växer inte på billiga trä tyvärr. Är tricket att träna frihetsdressyr så man slipper köpa utrustning? 😅
 
Nu har jag varit i farten och shoppat massor med saker :D köpt två pikéer från Kingsland inför det varmare vädret, en ny hjälm från Lamicell och la precis en beställning från Spooks. Från början var det tänkt att jag skulle köpa en hjälm från GPA eller Samshield, men jag kände mig lite snål för att lägga de pengarna. Istället blev det en billigare hjälm och kläder från Spooks. Längtar tills mitt paket kommer:love:
 
Nu har jag varit i farten och shoppat massor med saker :D köpt två pikéer från Kingsland inför det varmare vädret, en ny hjälm från Lamicell och la precis en beställning från Spooks. Från början var det tänkt att jag skulle köpa en hjälm från GPA eller Samshield, men jag kände mig lite snål för att lägga de pengarna. Istället blev det en billigare hjälm och kläder från Spooks. Längtar tills mitt paket kommer:love:
Äh men vad orättvist! Villhöver också massa shopping. För min psykiska hälsas skull.
 
Fick paket igår med lite tillskott, antikli spray, slicksten, pikétröja, ridbyxor och lite hästgodis.
Tröjan och byxorna färgade jag rosa för dom var vita från början och jag tävlar inte :)
 

Bifogade filer

  • 708C3103-6E17-47EC-841A-5B9EAE4713D9.jpeg
    708C3103-6E17-47EC-841A-5B9EAE4713D9.jpeg
    38,9 KB · Visningar: 53
Åååh ja köpte ett begagnat träns idag! Ni vet hööks rundsydda remont som de hade för några år sen, säljs inte längre. Hittade till bra pris på hästnet, har alldeles för många dressyrträns egentligen meeeeen man kan väl alltid ha ett till va? 😄 det är brunt till dressyrsadeln.
de jag egentligen behövt vore ett svart med remont (men inte rundsytt) till hoppsadeln då hon får skav av sitt micklem 🤔
Men ingen panik då hon är högdräktig nu.. blir ingen ridning förens till vintern 😅🙈
 
Åh ja, jag köpte ett protector förra året. Superbra!

Både jag och hästen är nöjda (än så länge). Det töjer sig inte (vilket hans gamla flugtäcke gjorde, vilket resulterade i att det drogs bakåt och stramade), det ligger "ovanför" hästen och halsen är enormt lång! Lite för lång om huvudet är uppåt men perfekt i "ätställning".
 
Jeg kjøpte 3 sjabraker og en baselayer fra Equito for noen uker siden, men baselayeret var alt for lite. Heldigvis fant jeg denne jakken på en sportsbutikk, så jeg har en ting som matcher med de royal blå sjabrakene (1dressur +1 sprang), og svarte topper har jeg til å matche den svarte dressursjabaken. Elsker sjabrakene, de er så utrolig fine. Skulle bare ønske jeg kunne finne baselayer i samme farge, da jakken nok blir for varm om vår/sommer.
20220529_202822.jpg
 
Jeg kjøpte 3 sjabraker og en baselayer fra Equito for noen uker siden, men baselayeret var alt for lite. Heldigvis fant jeg denne jakken på en sportsbutikk, så jeg har en ting som matcher med de royal blå sjabrakene (1dressur +1 sprang), og svarte topper har jeg til å matche den svarte dressursjabaken. Elsker sjabrakene, de er så utrolig fine. Skulle bare ønske jeg kunne finne baselayer i samme farge, da jakken nok blir for varm om vår/sommer.Visa bifogad fil 91861
Horze Sandra funktionell skjorta har snarlik blå färg, kortärmad så det passar ju på sommaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
727
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 249
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 380
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 845
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp