Stora stallskor

Rie

Trådstartare
Funderar på att ge min sambo ett par stallskor i julklapp. Men vilka finns i storlek 46 ?
De flesta går upp till 45 ser jag i katalogerna, och när jag frågade i en hästaffär så sa de också 45....
Alternativt att han får ett par ledade stigbyglar. Men i katalogerna fanns de bara i damstorlek....så det blir samma problem där....
 
Mountain Horse har följande modeller i storlek 46:
Rimfrost Paddock
Stable Loafers
Mountain Rider
Protective Rider
Protective Jodhpur
Stable Jodhpur

Vet också att en del märken är väldigt stora i storlekarna. När jag var på jakt efter ridskor tidigare i höst så var jag på Hööks och tittade. En del 36:or passade mig, och då har jag normalt 39-40. Mountain Horse är dock väldigt "accurate" i storlekarna - mina nya Easy Rider Steel är storlek 39, och mina tio år (ca.) gamla Easy Rider Classic är storlek 38.
 
har samma problem när jag ska köpa vanliga skor... damskor går upp till strl. 41 jag har 42... :cry:
 
Min gubbe har 44/45 i skor. Men det finns inga, jag upprepar INGA, som är tillräkligt stora. Dom upprepade som finns i st 46 är alla alldeles för smala i lästen. Och inte har gubben några onormala fötter, Går han och köper arbetsskor, så har han 44/45 beroende på om dom har tåskydd eller inte.
Jag hittar inte heller några som är tillräckligt breda för mina fötter eller vader.
Och jag hade 38 i dom gamla vita Easy Rider skorna som kom hösten-88.
Nu får jag inte ens på mej 41or, dom är för smala i lästen.
 
:eek:

Jag vet hur det är - själv är jag plattfotad och ankfotad. Att hitta vanliga skor (sneakers) till mig är ett heldagsprojekt, och ridskor ska vi bara inte tala om... Än värre är att det knappt finns ridskor värda namnet idag! Antingen är det jodhpurs - som bara glappar på mig - eller så är det grova kängorna arne som dels är obekväma, dels är de en potentiell livsfara att rida i (dessutom vill jag ha mjuka, följsamma skor, och kängor är oftast stela och stumma). Blev väldans förvånad när jag såg att Easy Rider fortfarande finns kvar... De klämde lite i början och är inte helt snälla mot hålfoten (eller avsaknaden därav) när man är på marken, men annars är de helt perfekta!

Men jo, när jag letade ridskor som bäst så undrade jag hur :devil: de tänker och vem skorna är gjorda för...
 
Blundtstone (heter de väl?) finns på Lantmännen/Granngården och är suveräna skor som håller. Med stålhätta om man önskar ha fötterna säkra.

Kan varmt rekommendera dem, sitter på mången lantbrukarfot!
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för skor på er i stallet? Jag har tidigare alltid ridit i ridstövlar och om jag bara skulle springa ut och mocka eller fodra...
2
Svar
33
· Visningar
3 346
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 616
Senast: Pratsch
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 203
Senast: Bulldoozer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp