Stora tråden om hundförsäkringar!

När du går för att köpa försäkringen så kommer du till sidan där du väljer vilket belopp du vill ha. Välj den högsta till höger och sen klicka i en ruta där du vill köpa till höjt veterinärbelopp!

Tack!! Får kolla på det. Ska nog ha Svedea ändå men hade ingen aning att man kunde boosta på Moderna så det är bra att ha med det i tankarna när jag väljer.
 
Jag har Folksam och har varit nöjd med dom. Ska dock flytta över Skalman till Svedea nu och har försäkrat in lånetiken där. Svedea har för mig som uppfödare mycket bättre villkor än Folksam och även bättre självrisk.
 
Har 3 katter i Moderna och en i Agria, vågar inte byta på henne.
Moderna har aldrig tagit mer än 7 dagar att betala ut, nu sist var det Agria-katten som skulle ersättas och där tog det 12 dagar. Jättelång tid ju?
 
Har 3 katter i Moderna och en i Agria, vågar inte byta på henne.
Moderna har aldrig tagit mer än 7 dagar att betala ut, nu sist var det Agria-katten som skulle ersättas och där tog det 12 dagar. Jättelång tid ju?

Min erfarenhet är också att Agria tar lång tid på sig att betala ut, men dom har nog antagligen också betydligt fler skadenmälningar inskickade till dom.
 
Nu är jag förvirrad och inser att jag behöver ringa till Agria. Frågan är om jag kommer lyckas med att ställa frågor så de uppfattar vad jag egentligen undrar :crazy:

Var på rehab idag med Frej och bad efter vårt besök att få köpa ett 10-kort, varpå hon som var i receptionen undrade om det skulle direktregleras med försäkringsbolaget. Jag sa att det är ingen idé då de inte ersätter eftersom att jag fått ändra/höja försäkringen. Blev dock osäker så jag fick med skadeanmälan med kvitto för att kunna skicka in själv. Betalade 4900 kronor och försökte inbilla mig själv att det inte var så mycket.

Hemma hade jag fått en veterinärräkning för diverse gipsbyten samt gipsavtagning. Där står det att försäkringen ersätter 4157 av 5090 kronor!

Jag trodde ju helt och fullt att om man plötsligt måste ändra sin försäkring så ersätts inte pågående skador... Men kanske gäller det bara skador som ännu inte blivit försäkringsärenden?

Nu är jag mest orolig att jag ska ha "lurat" djursjukhuset på några pengar i och med att jag fått så mycket rabatt.

Jag ska definitivt prova att se om jag kan få ersättning även för rehaben.
 
Jag har svedea och är mycket nöjd. Mycket snabb service och även om jag krånglade till det med betalningen när vi var semester i somras så löste dom det :)
 
Nu är jag förvirrad och inser att jag behöver ringa till Agria. Frågan är om jag kommer lyckas med att ställa frågor så de uppfattar vad jag egentligen undrar :crazy:

Var på rehab idag med Frej och bad efter vårt besök att få köpa ett 10-kort, varpå hon som var i receptionen undrade om det skulle direktregleras med försäkringsbolaget. Jag sa att det är ingen idé då de inte ersätter eftersom att jag fått ändra/höja försäkringen. Blev dock osäker så jag fick med skadeanmälan med kvitto för att kunna skicka in själv. Betalade 4900 kronor och försökte inbilla mig själv att det inte var så mycket.

Hemma hade jag fått en veterinärräkning för diverse gipsbyten samt gipsavtagning. Där står det att försäkringen ersätter 4157 av 5090 kronor!

Jag trodde ju helt och fullt att om man plötsligt måste ändra sin försäkring så ersätts inte pågående skador... Men kanske gäller det bara skador som ännu inte blivit försäkringsärenden?

Nu är jag mest orolig att jag ska ha "lurat" djursjukhuset på några pengar i och med att jag fått så mycket rabatt.

Jag ska definitivt prova att se om jag kan få ersättning även för rehaben.
Det är inte så att du gått över i ett nytt försäkringsår då?
 
Okej, har du pratat med Agria?

Vad är det för ändring du gjort?

Nej, jag har inte pratat med dem än men jag ska! Borde ha gott om tid att hinna ringa idag.

I början av december hade ersättningssumman för veterinärvård slagit i taket, och med ett halvår kvar av försäkringsåret var ser enda vettiga att höja.

När jag pratade med handläggaren på Agria sa hon att det jag kunde göra var att ändra försäkringen till en sheltieförsäkring och dubbla försäkringsbeloppet, så då gjorde jag det. Minns inte ordagrant vad som sas i samtalet men jag har för mig att jag ringde i omgångar för att få klarhet. En klarhet som jag nu tycks sakna :p.

Några veckor efter ändringen fick jag ett brev om att Agria inte skulle ersätta någonting som hade med senluxation att göra, vilket jag räknat med.

Ska jag få ut det här bryderiet ur mitt huvud så är nog ett samtal till Agria det enda alternativet!
 
Några veckor efter ändringen fick jag ett brev om att Agria inte skulle ersätta någonting som hade med senluxation att göra, vilket jag räknat med

Det blev visst syftningsfel här :meh:. Jag menar alltså att jag hade räknat med att de inte skulle ersätta någonting som har med den pågående skadan att göra.

(pratar med handläggaren nu. lutar åt att det blivit något galet tyvärr.)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 684
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 441
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 329
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Diskussionerna ang elhalsband går ju ofta höga på diverse forum. Själv har aldrig provat, men alltid varit av åsikten att det är bra att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 854
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp