Stora urinmängder

Ninnie

Trådstartare
Jag har två ston varav den ena alltid har haft mycket stora urinmängder, man ser väldig skillnad på dem. Kissestoets box får jag tömma helt på halm var dag eftersom det är dyngsurt.
Vad kan detta bero på ? Försökte kolla urinen med teststickor som man har till människor och nog tyckte jag att den reagerade på glucos......kan hästar ha diabetes ??
 
Jag har oxå ett sto som kissar mkt i boxen. Det är inget konstigt med det dock för hon vägrar (i den mån det är möjligt i alla fall) att kissa någon annanstans. Hon vill ha spån (eller halm) att kissa i.. Hon kissar alltid innan hon går ut på morgonen och direkt när hon kommer in från hagen, sen blir det givetvis en gång under natten oxå..

Men om du är osäker så råder jag dig dock att kontakta veterinären för rådfrågning. Det är bättre att ta de säkra före det osäkra..

Har dock aldrig hört om diabetes på hästar men eftersom hundar kan få det så kan kanske hästar oxå få det.. :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 552
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp