Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var det sitsträning och halvhaltar på lektions-schemat. Fick ta en värktablettscoctail innan jag åkte till stallet, trodde faktiskt inte jag skulle klara rida öht för det gjorde så in i :devil: ont i bröstryggen på vänster sida

Brukar alltid tjyvkika i systemet vilken häst ridläraren satt upp, och på eftermiddagen var det Z. Men när jag kom till stallet så var det ändrat till W, ridskolans MSV-häst

Det var en jäkel till pigg häst igår, herreminje vad fort det gick. Har de andra tillfällen tyckt han varit lite halvseg och saknat lite framåtbjudning. Det var ingen fel på varken det ena eller det andra i går inte.
Det var nog en kombination av att vädret gjort de inte busat lika mycket i hagen och att han inte gått på dressyr-specialen innan (han hade bara gått en lektion på måndagen också)

Men det var allt som allt en ganska bra känsla över hela lektionen. Galoppfattningarna börjar sitta, fick till ett par riktigt fina från skritt, och även en superfin avsaktning vid ett tillfälle i alla fall. Min ridlärare berömde mig för sitsen O_o jag skrattade och sa att jag kanske ska prova ta värktablettscoctail inför varje lektion :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En klassisk men väldigt nyttig ridövning är att sätta upp fyra koner och rida i ett romb-spår aka Ruter Ess (Eller är det bara en...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Endast en ridlektion stod på schemat denna vecka. När jag kom fram till stallet tappade jag hakan lite. För några veckor sen fick vi en...
Svar
0
· Visningar
286
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp