Storhäst vs islandshäst

Sryoqwe

Trådstartare
I kombination med dåliga leder som reagerar på det mesta, vad är att föredra för er? Jag har viss erfarenhet av bägge sorter men är nyfiken på andras erfarenheter då det även skiljer mellan olika hästar. Har hittils inte hört att någon föredrar storhäst i kombination med dåliga leder/kropp men kanske är någon som inte märkt någon skillnad?
 
Jag är reumatiker sedan barnsben och har inte några preferenser med avseende på den problematiken. Sedan föredrar jag (just nu) islandshäst men det är av helt andra orsaker. :)
 
Min kompis har leddgikt og hun elsket det når hun gikk fra Døl til dansk varmblod. Sa det var mye bedre for kroppen hennes. Hvorfor vet jeg ikke.
 
I kombination med dåliga leder som reagerar på det mesta, vad är att föredra för er? Jag har viss erfarenhet av bägge sorter men är nyfiken på andras erfarenheter då det även skiljer mellan olika hästar. Har hittils inte hört att någon föredrar storhäst i kombination med dåliga leder/kropp men kanske är någon som inte märkt någon skillnad?
Det som passat mig bäst hittills har varit halvblod med väldigt stor skritt. Jag rider mest i skogen i lugnt tempo och just de stora skrittrörelserna är precis vad jag behöver för min bålstabilitets skull. Ska jag kunna trava och galoppera måste det vara mjuka, rytmiska/taktmässiga rörelser.
Reumatiker (typ) med diverse röntgenförändringar i ländrygg och nacke.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Sirap
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 883
Senast: tanten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 273
Senast: SiZo
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 960
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp