Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skyldig :angel: Anser att fyrverkerier ska förbjudas såvida man inte har licens iom att det är sprängämnen folk håller på med. Djur är det synd om men att folk ska anpassa sig efter att andra valt att skaffa husdjur som av olika orsaker är rädda känns liksom inte som ett hållbart argument även om det man vill åstadkomma är nånting jag håller med om. Det känns mer som när folk släpper ut sina katter intill en bilväg och blir förbannade på bilisterna när katterna blir överkörda.

Just därför borde argumenten mot fyrverkerier fokusera på människors dumhet, istället för djurens lidande, så behöver inte diskussionen haka upp sig på det :D

(Även om jag personligen tycker att det vore bra för djuren också med ett förbud)
 
Jag stör på mig själv. So. Very. Much.

När jag var färdig med arbetsuppgifterna som skulle göras idag så gick jag till vilorummet på jobbet för jag visste att jag skulle annars slumra till framför datorn. Jag kände att det var på väg, jag råkade göra det igår och även om jag försöker vara diskret så märker ju kollegorna såklart det. Och det måste vara störigt om något! Därför gick jag till vilorummet istället.
Men jag stör mig på att jag blir trött så fort det blir en paus i arbetet. Jag vet att det beror högst troligt på mina antal sovtimmar, och att jag blir som piggast vid läggtid pga vana, och ändå så kan jag inte bara ...! Bah!
 
Stör mig på att jag är sämst på att hitta en vettig vetenskaplig artikel och därför redan ligger efter med ett projektarbete. O_o
Stör mig nr 2 på att jag hade beställt två klänningar till en gala nästa vecka. Den ena var för stor och den andra var tråkig. Måste skicka tillbaka dom. Snark. Beställde fyra till. Kommer behöva skicka tillbaka minst tre av dom också. Hatar skicka saker.
 
Skyldig :angel: Anser att fyrverkerier ska förbjudas såvida man inte har licens iom att det är sprängämnen folk håller på med. Djur är det synd om men att folk ska anpassa sig efter att andra valt att skaffa husdjur som av olika orsaker är rädda känns liksom inte som ett hållbart argument även om det man vill åstadkomma är nånting jag håller med om. Det känns mer som när folk släpper ut sina katter intill en bilväg och blir förbannade på bilisterna när katterna blir överkörda.

Fast även vilda djur blir ju skrämda. Minns en nyårsafton när det plötsligt kom skenande fyra rådjur klockan tolv på natten.

Som tur är endast lite trafik på nyårsnatten, annars hade det lätt kunnat bli en olycka. Tyckte synd om rådjuren :(.
 
Ett riktigt gammal Samsung. Går inte att koppla till dator vad jag vet. Ingen blåtand heller.
Jag har en Samsung som är 5-6 år. Kopplar till dator precis så som @Halfrek säger. Usb-kabel i laddurtaget. Måste efter den är inkopplad öppna telefonens skärmsläckare/kod/spärr (vad heter det?) för att datorn ska "få lov" att komma in i den. Men väl inne går det att fortsätta även efter att skärmsläckaren går på igen i telefonen.
 
Fast även vilda djur blir ju skrämda. Minns en nyårsafton när det plötsligt kom skenande fyra rådjur klockan tolv på natten.

Som tur är endast lite trafik på nyårsnatten, annars hade det lätt kunnat bli en olycka. Tyckte synd om rådjuren :(.
Ja, vilket jag nämnt här på sista sidan :) Det är tamdjur jag syftar på. Ser inte varför alla andra ska anpassa sig för att Berta skaffat hund liksom, det håller inte.
 
Jag VET att telefonen inte hade slagit av sig innan jag satte den på laddning, men ändå kräver den pinkod.
Och jag tänkte lite lite innan jag slog in siffrorna så nu är två av tre försök förbrukade. :banghead::banghead::banghead:
Med mer eftertanke så TROR jag (nästan säkert:angel:) att jag vet rätta koden. Men det är för våghalsigt att testa bort sista försöket. Så nu måste jag vänta tills jag har möjlighet att kolla där lappen med siffrorna finns (jag vill minnas att den finns?:nailbiting:)
Hittade kuvertet med koden. Inte på första, men tredje, stället jag letade. :angel:
Kan använda min telefon igen. :):):)
 
Skriver i ansökan för dotterns namn så vi får in det till skatteverket, men skriver fel hela jäkla tiden :arghh: Med bläckpenna så kan inte sudda heller
 
Jag har en Samsung som är 5-6 år. Kopplar till dator precis så som @Halfrek säger. Usb-kabel i laddurtaget. Måste efter den är inkopplad öppna telefonens skärmsläckare/kod/spärr (vad heter det?) för att datorn ska "få lov" att komma in i den. Men väl inne går det att fortsätta även efter att skärmsläckaren går på igen i telefonen.
Den här är ca 13 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 481
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 743
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 669
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 662
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp