Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och då kommer jag med vad jag stör mig på mig idag: Hur mycket folk bara älskar att störa sig på att andra skriver illa. Som att man får nån form av guldstjärna för varje gång man bara krääääks över stavfel.
 
Jag (jag vet att många kanske tycker det är det normala att säga/skriva, men inte jag!!) stör mig på att en person frågade om namnet jag har tatuerat och uttryckte det: "Vem är/var det?". Vadå var?!?! Han är min lillebror och han är det precis lika mycket nu fast han nuförtiden bor i himlen.
 
Krångel! Sanslöst mycket krångel :arghh:
Försäkringskassan krånglar om något jäkla papper de ska ha in från min chef, men de har inte skickat det till chefen utan till lönekontoret. Som inte har skickat det vidare och f-kassan vill ha in det i morgon. Självklart har jag inget nr till lönekontoret, bara till kommunens växel där man bara möts av en jäkla telefonsvarare. Nu svarar inte chefen heller. Suck!
 
Irriterande människor, ringer när man inte kan svara, samma person spammar en med sms. Svarar dom när jag ringet, nej! Å jag har ringt flera ggr...
I övrigt folk som inte kan vara själv hemma som inte kan förstå att jag tycker det e jäkligt skönt att gissa mer sig i soffan med bara mitt egna sällskap å titta på en film eller serier. Nej måste enligt dom pallra mig över till deras familj å sitta där.
 
Stör mig på att jag läser en bok där nästan alla sammansatta ord är särskrivet, tex "Bianca sa att det var lika bra ut i fall att" eller "i alla fall är det lika bra att vi är två" :banghead:
Jag menar, boken är ju för tusan skriven av en författare! Även om det inte är någon garanti för att inte innehålla skrivfel, men ändå. En författare borde ha koll på att "iallafall" är ett ord och inte tre, och att "utifall att" är två ord och inte fyra.
Om det ska se ut såhär i majoriteten av böckerna, vet jag inte hur man ska utveckla sitt språk genom att läsa böcker - eftersom det ändå är skrivfel :meh:
 
Stör mig på att jag läser en bok där nästan alla sammansatta ord är särskrivet, tex "Bianca sa att det var lika bra ut i fall att" eller "i alla fall är det lika bra att vi är två" :banghead:
Jag menar, boken är ju för tusan skriven av en författare! Även om det inte är någon garanti för att inte innehålla skrivfel, men ändå. En författare borde ha koll på att "iallafall" är ett ord och inte tre, och att "utifall att" är två ord och inte fyra.
Om det ska se ut såhär i majoriteten av böckerna, vet jag inte hur man ska utveckla sitt språk genom att läsa böcker - eftersom det ändå är skrivfel :meh:
i alla fall ska inte skrivas ihop?
 
i alla fall ska inte skrivas ihop?
@godisklubba Hahahah i alla fall är tre ord!

Man ska akta sig för att klaga på andras stavning om man inte är helt hundra på att man har rätt ;).
Jag skrev det som tre ord jättelänge, men en svenska lärare sa att det var ett ord, vilket jag envisades om att det inte var. Så jag frågade alla skolans fem svenskalärare och alla sa att det är ett ord, så jag är rätt hundra på att det stavas "iallafall" och inte "i alla fall" :)
 
Jag skrev det som tre ord jättelänge, men en svenska lärare sa att det var ett ord, vilket jag envisades om att det inte var. Så jag frågade alla skolans fem svenskalärare och alla sa att det är ett ord, så jag är rätt hundra på att det stavas "iallafall" och inte "i alla fall" :)
Nej, det stämmer inte. Det är tre ord. Läs här till exempel: http://www.sprakochfolkminnen.se/sprak/sprakradgivning/frageladan.html?url=-27634753/cgi-bin/srfl/visasvar.py?sok=ist%C3%A4llet&svar=26051&sv.url=12.c17e514db30bb2a810ea

You're wrong, baby ;).
 
Well, var tvungen att googla det eftersom jag fått höra av fem svenskalärare att det är ett ord. Men enligt google är det tre. Så det heter väl "i alla fall" och inte "iallafall", my bad. :(
Men det är väl super, då har du lärt dig något nytt :). Det gör inget!

När jag är trött skriver jag ofta "generellt sätt" men jag lever och frodas trots det :D ;).
 
Men det är väl super, då har du lärt dig något nytt :). Det gör inget!

När jag är trött skriver jag ofta "generellt sätt" men jag lever och frodas trots det :D;).
Ja, det är väl så. Att man ska lära sig något nytt varje dag :D, men jag är ändå lite sur... att fem ämneslärare i Svenska lär ut fel :down:. (Inte för att någon här kan stå till svars för deras handlingar..)

Ja, och jag lever tydligen trots att jag i flera år skrivit "iallafall" istället för "i alla fall". Nu ska jag i alla fall programmera om hjärnan tillbaka till "i alla fall". :D;)
 
Sambons ex....

Stör mig aldrig på människan men idag fick jag ett gott skratt över alla hittepådumheter :banghead::meh::rofl:

Tydligen så betalar sambon ingenting, köper ingenting till tonåringarna och tvingar dem att jobba! Sen försöker han stjäla från henne när han lämnar som förslag att de ska börja ta lite egna ansvar gällande ekonomi. Dvs vill de ha något får man spara lite och inte bara öh farsan svisha 300 spänn för bio/mat/whatever.

T.ex sonen fick moped för 4000:- Efter ett tag ville han ha en annan. Hittade en efter mycket om och men. Dock var denna dyrare och sambon sa ok. På villkoret att vi fixar färdigt den gamla tillsammans och säljer.
Nu får inte sonen fixa med mopeden för mor sin för det är pappas jobb och ska inte drabba sonen.

Ja jösses.

Tydligen reser min sambo utomlands för mycket. 1 weekendresa om året med grsbbgänget till Barcelona för att se på motorsport. Längre resor görs på semester MED barnen. Hon glömde sina egna 2-3 resor per år till Spanien, Grekland mm utan barn.

Hon är egentligen ingen dålig människa bara just som idag otroligt korkad....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 323
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 480
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 361
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 646
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp