Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag har ett ord på tungan, men inte riktigt kan komma på vad det är. Då letar min hjärna efter ordet på både svenska och engelska samtidigt och får kortslutning. Slutar med att jag står som ett fån och inte kommer på något alls. :arghh:

Ja, sådär gör jag också. Det är inte bara en gång jag har kallat element för elevator pga blandar ihop just element och radiator i huvudet.
 
Stör mig på att jag läser en bok där nästan alla sammansatta ord är särskrivet, tex "Bianca sa att det var lika bra ut i fall att" eller "i alla fall är det lika bra att vi är två" :banghead:
Jag menar, boken är ju för tusan skriven av en författare! Även om det inte är någon garanti för att inte innehålla skrivfel, men ändå. En författare borde ha koll på att "iallafall" är ett ord och inte tre, och att "utifall att" är två ord och inte fyra.
Om det ska se ut såhär i majoriteten av böckerna, vet jag inte hur man ska utveckla sitt språk genom att läsa böcker - eftersom det ändå är skrivfel :meh:

I alla fall är tre ord. Inte ett.

Utifall att är talspråk och normalt sett inte skriftspråk så där ger jag dig rätt...
 
Jag skrev det som tre ord jättelänge, men en svenska lärare sa att det var ett ord, vilket jag envisades om att det inte var. Så jag frågade alla skolans fem svenskalärare och alla sa att det är ett ord, så jag är rätt hundra på att det stavas "iallafall" och inte "i alla fall" :)

då är du hundra fel.
 
Stör mig på att folk aldrig kollar igenom kommentatorsfältet på ett inlägg innan de skriver själva. Skrev ett inlägg på facebook angående att få rent filtret i köksfläkten, 598 kommentarer och så gott som alla svarar samma sak. O_o Hur svårt är det att göra en snabbkoll och se att andra redan har skrivit samma? Folk fortsätter dessutom svara trots att jag redan har skrivit att det redan är klart.
 
Stör mig på att folk aldrig kollar igenom kommentatorsfältet på ett inlägg innan de skriver själva. Skrev ett inlägg på facebook angående att få rent filtret i köksfläkten, 598 kommentarer och så gott som alla svarar samma sak. O_o Hur svårt är det att göra en snabbkoll och se att andra redan har skrivit samma? Folk fortsätter dessutom svara trots att jag redan har skrivit att det redan är klart.
Har du testat att köra det i diskmaskinen?


🤭
 
Stör mig på hundägare som inte lärt sina hundar gå i koppel ordentligt och som sen i frustration börjar rycka å dra i det stackars djuret. Vad lär dom sig då tänker dom? :cry:
 
Jag står mig på en idiot jag såg på tv som hette Jacob rees mogg eller nåt liknande körigt och gud vilken ärkekonservativ otäck man som bara är några år äldre än jag själv. Också stör jag mig på att jag stör mig. Jag vet ju att uk är ett vidrigt klassamhälle.
 
Att min jobbtelefon har nån vajsing med gps eller vad det nu är. Jag får med jämna mellanrum sms med "Välkommen till Tyskland" samt meddelanden från Fb att de har upptäckt en ovanlig inloggning. För att telefonen tror att vi reser trots att vi är kvar i novembergråa Småland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 569
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 804
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 664
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp