Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså efter tekniktrådarna som varit där jag i ett inlägg sa att man behöver ju inte mer än telefon och kanske laptop med scanner/skrivare till och ev tv med bioljud (iafl om man bor i sverige)..... Så fick min sambo en google home device i julklapp från päronen. Alltså nåt mer onödigt skit har jag aldrig skådat.
Sambon är överförtjust :cautious::rofl:
 
Alltså efter tekniktrådarna som varit där jag i ett inlägg sa att man behöver ju inte mer än telefon och kanske laptop med scanner/skrivare till och ev tv med bioljud (iafl om man bor i sverige)..... Så fick min sambo en google home device i julklapp från päronen. Alltså nåt mer onödigt skit har jag aldrig skådat.
Sambon är överförtjust :cautious::rofl:
Alltså vad gör dom där apparaterna egentligen? Har liksom aldrig fattat grejen.
 
Alltså efter tekniktrådarna som varit där jag i ett inlägg sa att man behöver ju inte mer än telefon och kanske laptop med scanner/skrivare till och ev tv med bioljud (iafl om man bor i sverige)..... Så fick min sambo en google home device i julklapp från päronen.
Alltså nåt mer onödigt skit har jag aldrig skådat.
Sambon är överförtjust :cautious::rofl:
:rofl::rofl:
Skrattar för att jag kan relatera väldigt mycket.
Jag har en kompis där pappan kom hem från England med två sånna google home devices.
Alltså, ja, vad ska jag säga... hela familjen (inklusive föräldrarna) är helt förälskade och jag känner som dig.
Någon mer onödig skit har jag inte skådat, och hur jag än försöker kan jag inte förstå poängen med dem :cautious::rofl:
 
Alltså vad gör dom där apparaterna egentligen? Har liksom aldrig fattat grejen.

Du frågar den nåt och den svarar.
Vad är klockan? Hur säger man "hej" på kinesiska? Vad blir det för väder i morgon?

Den kan även spela upp ljud/musik och berätta skämt.

Om du har smart-tv, smart-elkontakter, smart-vad-som-helst så kan den typ slå på och av lampor, tv, byta kanal, byta sång mm...

Grejen är ju att vi har ju inget av det ovan så vad vi kan göra är samma som vi kan göra med mobilen typ...

@godisklubba :rofl::rofl:
 
Du frågar den nåt och den svarar.
Vad är klockan? Hur säger man "hej" på kinesiska? Vad blir det för väder i morgon?

Den kan även spela upp ljud/musik och berätta skämt.

Om du har smart-tv, smart-elkontakter, smart-vad-som-helst så kan den typ slå på och av lampor, tv, byta kanal, byta sång mm...

Grejen är ju att vi har ju inget av det ovan så vad vi kan göra är samma som vi kan göra med mobilen typ...

@godisklubba :rofl::rofl:
Kommer nog aldrig införskaffa något sådant av egen drift. Å jag som tycker jag e lat å har dosa till mins fönsterlampor O_o
 
Du frågar den nåt och den svarar.
Vad är klockan? Hur säger man "hej" på kinesiska? Vad blir det för väder i morgon?

Den kan även spela upp ljud/musik och berätta skämt.

Om du har smart-tv, smart-elkontakter, smart-vad-som-helst så kan den typ slå på och av lampor, tv, byta kanal, byta sång mm...

Grejen är ju att vi har ju inget av det ovan så vad vi kan göra är samma som vi kan göra med mobilen typ...

@godisklubba :rofl::rofl:
Om din sambo fyller år snart kanske det är nästa grej han får av sina föräldrar, alltså smart-tv, smart-elkontakter eller smart-vad-som-hellst ;)

Förresten, när jag tänker efter tror jag inte min kompis familj har något av de sakerna. Möjligen smart-tv (som isåfall ändå står på 24/7). Nu förstår jag verkligen inte poängen med dem, och att de skulle ha två stycken också :laugh::confused:
 
Du frågar den nåt och den svarar.
Vad är klockan? Hur säger man "hej" på kinesiska? Vad blir det för väder i morgon?

Den kan även spela upp ljud/musik och berätta skämt.

Om du har smart-tv, smart-elkontakter, smart-vad-som-helst så kan den typ slå på och av lampor, tv, byta kanal, byta sång mm...

Grejen är ju att vi har ju inget av det ovan så vad vi kan göra är samma som vi kan göra med mobilen typ...

@godisklubba :rofl::rofl:
Kan den hämta tidningen när tidningsbudet lagt den i fel låda :confused:
Då skulle jag kanske kunna tänka mig en sådan ;)
Varför är det så svårt för tidningsbudet att lägga tidningen i rätt låda :mad:
Kan jag montera en på brevlådan som säger till tidningsbudet "FEL LÅDA" :up:
:p
 
Kan den hämta tidningen när tidningsbudet lagt den i fel låda :confused:
Då skulle jag kanske kunna tänka mig en sådan ;)
Varför är det så svårt för tidningsbudet att lägga tidningen i rätt låda :mad:
Kan jag montera en på brevlådan som säger till tidningsbudet "FEL LÅDA" :up:
:p
Varför har man två lådor?
 
Varför har man två lådor?
Därför att Postmord vägrar köra ner till huset så jag måste ha en låda uppe vid stora vägen dit det är 500 meter annars får jag ingen post. Å andra sidan får jag så lite post så den behöver inte hämtas varje dag
Men jag vägrar traska 1 km för att hämta morgontidningen. Jag skulle gärna vara utan lådan vid vägen men det går inte posten med på
 
Just nu stör jag mig på DHL. Beställde en julklapp i mitten av november och väntar fortfarande på paketet :arghh: Tydligen har sändningsinfon blivit fel från avsändaren någonstans så nu ligger det stilla på en terminal sedan 4 dagar tillbaka.

Det är andra paketet de mer eller mindre slarvat bort för mig på mindre än två månader :rage:
 
Kommunen som säljer en vepa till förmån för Musikhjälpen och glatt proklamerar att alla har rätt att fungera olika.
Alltså, det är jättebra, inget fel i det. Men samma kommun har så pass låg ersättning i daglig verksamhet att det inte ens täcker en bussresa till verksamheten enkel väg. Såatteh... "Alla har rätt att fungera olika men fungerar du inte som oss får du faktiskt betala för att arbeta" :meh:
 
Jag stör mig just nu litegran på att jag tydligen ser ut som om jag är 16 år gammal. Jag får ALLTID visa leg på systemet*.

Enda positiva är att den unge killen i kassan började skratta generat denna gång.

* Jag har inget emot systemet, eller åldersgränser. Det är endast mitt (tydligen) ungdomliga utseende som jag stör mig på.

/ Elo - 35 going on 16...
 
Jag stör mig just nu litegran på att jag tydligen ser ut som om jag är 16 år gammal. Jag får ALLTID visa leg på systemet*.

Enda positiva är att den unge killen i kassan började skratta generat denna gång.

* Jag har inget emot systemet, eller åldersgränser. Det är endast mitt (tydligen) ungdomliga utseende som jag stör mig på.

/ Elo - 35 going on 16...
Äsch, de leggar typ alla. Jag tar alltid fram det samtidigt som mitt Mastercard, tar ju ingen extratid eller så.

Jag tror inte man ska tolka leg på systemet som att man ser så väldigt ung ut, har sett folk som ser ut att vara 30-plus få visa leg.
 
Äsch, de leggar typ alla. Jag tar alltid fram det samtidigt som mitt Mastercard, tar ju ingen extratid eller så.

Jag tror inte man ska tolka leg på systemet som att man ser så väldigt ung ut, har sett folk som ser ut att vara 30-plus få visa leg.
Är det för att dom har den dör kolla leg. Pop uppen i datorn?
 
Jag stör mig just nu litegran på att jag tydligen ser ut som om jag är 16 år gammal. Jag får ALLTID visa leg på systemet*.

Enda positiva är att den unge killen i kassan började skratta generat denna gång.

* Jag har inget emot systemet, eller åldersgränser. Det är endast mitt (tydligen) ungdomliga utseende som jag stör mig på.

/ Elo - 35 going on 16...
Och för första gången idag slapp jag visa leg på systemet :eek:
 
Har börjat trappa ned lite på jobb inför helgerna, och vips kommer migrän, feber och allsköns krämpor som ett brev på posten...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 490
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 751
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 686
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 664
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp