Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 838
  • Visningar Visningar 94 945
Att min hjärna oroar sig för allt möjligt för tillfället. Saker jag inte direkt kan påverka. Den skapar problem som inte finns.
Hjälper inte med pms och kaos på jobbet heller 🙄

Stör mig på att jag har någon form av resfeber i form av att tänka på allt som kan gå fel och göra att vi inte kommer iväg. Skulle behöva stänga hjärnan fram till torsdag morgon 🫠

Oj, har också Folksam. På vilket sätt har de försämrats?

Undrar också - fick ju en rejäl (ca 400:-...) höjning av premien på kattens försäkring i år och minns ingen stor försämring bland ändringarna som listades i försäkringsbeskedet (eller ja, brevet där de sammanfattar ändringarna i försäkringen varje år). Surt om jag missat något viktigt..

Såhär kan en flyttstäd också se ut. Efter typ 20 år
20250509_114256.webp

Det är verkligen ingen cyklist som bryr sig om det här i stan. Fruktansvärt irriterande då de kommer utcyklandes så snabbt.
På väg till kontoret på morgonen, en resa på ungefär 15 minuter, brukar vi vara obehagligt nära att köra på minst en cyklist. Framförallt där många kastar sig ut och ignorerar högerregeln. En gång har vi vält en cykel (personen klarade sig) och en gång puttade vi omkull en person på sparkcykel med backspegeln för att chauffören omöjligt skulle ha hunnit stanna. Varför är folk inte mer rädda om sitt liv?!

Nätbutiker som tycker det är läge att vara konstnärliga, istället för tydliga, i sina bilder. Det här är från en stor klädkedja. Det är alltså den första bilden som kommer upp på plagget, orka med att vara tvungen att klicka på varenda plagg enskilt för att få se bilder på hur det egentligen ser ut :meh:
Screenshot_20250507_100654_H&M.webp

Nätbutiker som tycker det är läge att vara konstnärliga, istället för tydliga, i sina bilder. Det här är från en stor klädkedja. Det är alltså den första bilden som kommer upp på plagget, orka med att vara tvungen att klicka på varenda plagg enskilt för att få se bilder på hur det egentligen ser ut :meh:
Visa bifogad fil 167192
Men ja! Jag avskyr sånt! Visst, kul att ha fina bilder men det är inte det jag vill se först.
Har stött på samma med barnkläder. Ibland vet jag inte ens vilket plagg det är som säljs..

Jag stör mig på:
-Jobbets datorsystem som är så komplicerat att det är ett mindre månlandningsprojekt att göra enkla rutinsaker.

-Att jag, med hjälp av detta datorsystem, ska göra en jäkla massa saker som min närmaste chef egentligen borde göra, och om inte hon, då hennes chef. Långt över min lönenivå och jag har inte ens fått någon vettig utbildning i det jag tydligen ska göra,

-Att det råder brist på en viss vara, jag har typ tapetserat hela butiken med skyltar om detta, och ändå har jag fått frågan ungefär 174 gånger den senaste veckan, har vi den varan? Nej, och det beror inte på oss eller något vi kan påverka. Va, verkligen, varför, har du inte beställt, kan du inte beställa bara till mig, osv.

Hade jag behövt en ledig helg? Ja.
Får jag en ledig helg? Nej.
Sånt är livet, tydligen. :meh:

Älskar jag mitt jobb och båda mina chefer ändå?
Absolut, jag är lite konstig på det viset :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 475
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
99 525
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 929
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 530
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka