Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 838
  • Visningar Visningar 94 950
Detta. Jag tror hela tiden att det handlar om en boktitel🤣
Screenshot_20250510_090344_Samsung Internet.webp

Sork!
De äter allt.
-I min trädgård har de utplånat alla mina liljor - en hel rabatt.
-Rosor- ingen idé att plantera
-Pärlhyacinter
-Narcisser -jag har gett bort kassar med lökar. Nu har jag inga kvar
-Jordärtskockor. När jag skulle skörda förra veckan fanns inga kvar.

Jag har också fått morötterna uppätna. Och rödbetorna.

Vart har rävar och rovfåglar tagit vägen?

Sork!
De äter allt.
-Pärlhyacinter

Du får sätta ut sorkskrämmor nu när du inte har någon katt i huset :idea:
Det finns ju fina gammeldax snurror på pinne och fula nya med batteri i (fast dom ser man inte å andra sidan, eftersom dom sticks ner i jorden).

Rejält irriterad. Beställde bara en svart hoodie i rätt storlek. Slängde in den i tvättmaskinen. Nu när jag tog ut den insåg jag att det var fel storlek. Eftersom det bara var en så brydde jag mig inte om att kolla in storlekslappen utan såg nu av en slump att det var fel 🤬

Trots att jag redan tvättat måste de väl reklamera eftersom de bara skickade en i den färgen och jag tog för givet att det var den storlek som står på beställningen.

Rejält irriterad. Beställde bara en svart hoodie i rätt storlek. Slängde in den i tvättmaskinen. Nu när jag tog ut den insåg jag att det var fel storlek. Eftersom det bara var en så brydde jag mig inte om att kolla in storlekslappen utan såg nu av en slump att det var fel 🤬

Trots att jag redan tvättat måste de väl reklamera eftersom de bara skickade en i den färgen och jag tog för givet att det var den storlek som står på beställningen.

Jag tänker spontant att kunden har skyldighet att kontrollera varan vid leverans. Misstag kan ju hända i packningen. Men att om det är ett lite större företag så borde de ändå kunna ta tillbaka den som goodwill om du förklarar läget. Prova!

Jag tänker spontant att kunden har skyldighet att kontrollera varan vid leverans. Misstag kan ju hända i packningen. Men att om det är ett lite större företag så borde de ändå kunna ta tillbaka den som goodwill om du förklarar läget. Prova!

Det är boozt, så relativt stort tror jag. Ja, får ringa på måndag och prata med dem. Det löjliga i kråksången är att jag ville beställa i två storlekar (jag vet miljöförstörare) för att se vilken som passar bäst, men de hade sålt slut på en storlek och därför tog jag för givet att det var den enda storleken de hade kvar som kom. Men dumt av mig givetvis.

Det är boozt, så relativt stort tror jag. Ja, får ringa på måndag och prata med dem. Det löjliga i kråksången är att jag ville beställa i två storlekar (jag vet miljöförstörare) för att se vilken som passar bäst, men de hade sålt slut på en storlek och därför tog jag för givet att det var den enda storleken de hade kvar som kom. Men dumt av mig givetvis.

Jag tror inte att de har skyldighet att godta det som en reklamation, eftersom det är något som hade upptäckts om du tittat när du packade upp den (absolut inte menat som "skyll dig själv", sånt som händer och jag hade lätt kunnat göra samma!). Hade du sett det direkt så hade det solklart legat på dem att ta tillbaka den, och stå för fraktkostnaden för returen eftersom det är de som gjort fel. Men de lär ju iaf ha möjligheten att göra det som goodwill tänker jag (tänker att det kan vara svårare/en jobbigare smäll för ett litet enmansföretag, typ). Jag skulle kontakta dem och se vad de säger! Hoppas att de kan vara lite bussiga! 🙏

Att mitt bilbatteri var STENDÖTT efter jag glömt nyckeln i tändningslåset. Och så dött att startkablar inte gjorde något, så det blev dyr tripp till Biltema för att fixa nytt batteri och hoppas att det löser det. Blir lagom irriterad om det är något annat 😅 och just det, den läcker olja också.

Hatar bilar!

Sjukgymmnastik. VARFÖR är det så JÄKLA TRÅKIGT? Jag har så ont i min ena höft. Det gör ont bara av att sitta rakt upp och ner. Jag VET att det blir bättre av att göra mina övningar. Men ändå tar det emot. Jag har varit duktigt flera dagar i rad, men i går struntade jag i dem, för jag hade ju inte ont längre. Idag har jag ont. Absolut självförvållat med andra ord men ändå drar jag mig nu för att pallra mig ner på golvet och ta tag i det.

Sork!
De äter allt.
-Pärlhyacinter

Här skjuts de ihjäl eftersom de kanske möjligen kan ta jägarnas rådjur.

Sjukgymmnastik. VARFÖR är det så JÄKLA TRÅKIGT? Jag har så ont i min ena höft. Det gör ont bara av att sitta rakt upp och ner. Jag VET att det blir bättre av att göra mina övningar. Men ändå tar det emot. Jag har varit duktigt flera dagar i rad, men i går struntade jag i dem, för jag hade ju inte ont längre. Idag har jag ont. Absolut självförvållat med andra ord men ändå drar jag mig nu för att pallra mig ner på golvet och ta tag i det.
Känner igen det, borde göra sjukgymnastik för mina fotleder. Blir det av? Nej..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 475
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
99 525
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 929
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 530
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka