Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt första jobb efter studierna sökte jag i panik första dagen efter deadline. Jag såg annonsen då, för sent, ringde kontaktnumret (HR, tydligen) och frågade om de möjligtvis kunde tänka sig att göra ett undantag eftersom jag kände mig extremt träffad av beskrivningen. De skulle kolla med rekryterande chef, sen återkom de och sa att det var okej. Jag skickade sen världens mest skräddarsydda CV och personliga brev där jag anknöt till samtalet. Jag tror att "Det här är ju JAG! Det ligger i allas intresse att ni gör ett undantag." kan vara en uppseendeväckande och effektiv ansats rent generellt.Jag hittade ett jobb jag vill söka. Men sista ansökningsdag är imorgon och jag är för trött för att skriva en bra jobbansökan och jag vet inte om jag kommer hinna göra det imorgon![]()
Min erfarenhet av myndigheter och statliga bolag är att de oftast inte är riktigt så flexiblaMitt första jobb efter studierna sökte jag i panik första dagen efter deadline. Jag såg annonsen då, för sent, ringde kontaktnumret (HR, tydligen) och frågade om de möjligtvis kunde tänka sig att göra ett undantag eftersom jag kände mig extremt träffad av beskrivningen. De skulle kolla med rekryterande chef, sen återkom de och sa att det var okej. Jag skickade sen världens mest skräddarsydda CV och personliga brev där jag anknöt till samtalet. Jag tror att "Det här är ju JAG! Det ligger i allas intresse att ni gör ett undantag." kan vara en uppseendeväckande och effektiv ansats rent generellt.
Vi får inteMin erfarenhet av myndigheter och statliga bolag är att de oftast inte är riktigt så flexibla![]()
Jag vet. Jag hade kunnat vara tydligare och mindre roligVi får inte![]()
Min erfarenhet av myndigheter och statliga bolag är att de oftast inte är riktigt så flexibla![]()
Ja, precis. Om de okopplade hundarna hoppar på din, och din kopplade hund biter är det du som är ansvarig. Helt galet.Finns en människa här i närheten som går med sina hundar lösa. En gång har en varit inne i en av våra hästhagar, och nu mötte vi dem och två hundar kom nästan fram till mig och våran herdehund. Vad är det som är så svårt med att ha hundarna kopplade om de inte lyssnar väldigt bra? Jag vet att det är hundägaren till hunden som biter som är ansvarig, men man vill väl ändå inte riskera sin hund. Jag kan inte garantera något om hur vår hund skulle agera om främmande hundar kom framspringandes, annat än att jag skulle hantera dem i första hand. Hennes hundar är inte aggressiva och jag tror inte att de jagar, det kan dock mina hästar tänkas göra. Och det är dessutom inte tillåtet att ha hundar lösa på det spåret.
Hear hear!Att helgen nästan är slut.
Blä blä.