Störiga saker vi stör oss på, del 42

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 225
  • Visningar Visningar 54 041

Rosett

Trådstartare
Gamla tråden full så vi fortsätter här.

Har fått mer finnar pga ätit ost. Ost är gott. Vill äta ost.

Denna reklamen :rage:
Screenshot_20251004-194719.webp

Det är en video som spelas upp. Vet faktiskt inte riktigt vad den är för men Bukefalos har varit väldigt lugnt, inga automatiska videor eller annat tjafs som brötar runt, och det uppskattar jag mycket. Denna passar inte in i det.

Att jag hade lite panik för att köpa vinterjacka till barnet, köpte ett par på Tradera men nu ikväll kom jag ihåg att jag har två i garderoben redan 😑

Jaja, det blev inte så dyrt och det är ju alltid bra med extra!

Jag hittade ett jobb jag vill söka. Men sista ansökningsdag är imorgon och jag är för trött för att skriva en bra jobbansökan och jag vet inte om jag kommer hinna göra det imorgon :(
Mitt första jobb efter studierna sökte jag i panik första dagen efter deadline. Jag såg annonsen då, för sent, ringde kontaktnumret (HR, tydligen) och frågade om de möjligtvis kunde tänka sig att göra ett undantag eftersom jag kände mig extremt träffad av beskrivningen. De skulle kolla med rekryterande chef, sen återkom de och sa att det var okej. Jag skickade sen världens mest skräddarsydda CV och personliga brev där jag anknöt till samtalet. Jag tror att "Det här är ju JAG! Det ligger i allas intresse att ni gör ett undantag." kan vara en uppseendeväckande och effektiv ansats rent generellt.

Mitt första jobb efter studierna sökte jag i panik första dagen efter deadline. Jag såg annonsen då, för sent, ringde kontaktnumret (HR, tydligen) och frågade om de möjligtvis kunde tänka sig att göra ett undantag eftersom jag kände mig extremt träffad av beskrivningen. De skulle kolla med rekryterande chef, sen återkom de och sa att det var okej. Jag skickade sen världens mest skräddarsydda CV och personliga brev där jag anknöt till samtalet. Jag tror att "Det här är ju JAG! Det ligger i allas intresse att ni gör ett undantag." kan vara en uppseendeväckande och effektiv ansats rent generellt.
Min erfarenhet av myndigheter och statliga bolag är att de oftast inte är riktigt så flexibla 😅

Jag och sambon har varsin ryggsäck, samma märke/modell. Hans har nu gett upp efter 10år+. Nu hittar vi inte liknande ryggsäckar online vilket betyder att vi måste åka runt och titta😅🙄

Finns en människa här i närheten som går med sina hundar lösa. En gång har en varit inne i en av våra hästhagar, och nu mötte vi dem och två hundar kom nästan fram till mig och våran herdehund. Vad är det som är så svårt med att ha hundarna kopplade om de inte lyssnar väldigt bra? Jag vet att det är hundägaren till hunden som biter som är ansvarig, men man vill väl ändå inte riskera sin hund. Jag kan inte garantera något om hur vår hund skulle agera om främmande hundar kom framspringandes, annat än att jag skulle hantera dem i första hand. Hennes hundar är inte aggressiva och jag tror inte att de jagar, det kan dock mina hästar tänkas göra. Och det är dessutom inte tillåtet att ha hundar lösa på det spåret.

Finns en människa här i närheten som går med sina hundar lösa. En gång har en varit inne i en av våra hästhagar, och nu mötte vi dem och två hundar kom nästan fram till mig och våran herdehund. Vad är det som är så svårt med att ha hundarna kopplade om de inte lyssnar väldigt bra? Jag vet att det är hundägaren till hunden som biter som är ansvarig, men man vill väl ändå inte riskera sin hund. Jag kan inte garantera något om hur vår hund skulle agera om främmande hundar kom framspringandes, annat än att jag skulle hantera dem i första hand. Hennes hundar är inte aggressiva och jag tror inte att de jagar, det kan dock mina hästar tänkas göra. Och det är dessutom inte tillåtet att ha hundar lösa på det spåret.
Ja, precis. Om de okopplade hundarna hoppar på din, och din kopplade hund biter är det du som är ansvarig. Helt galet.

Fryser som bara den. Har tagit på tjocktröja och raggsockor.

Vilket får mig att störa mig på att mitt kontor är kallt. Vaktmästaren stack in huvudet i ungefär 0,5 sekunder i veckan, konstaterade att jag hade t-shirt på mig och att det därför inte var för kallt. Ingen fråga om jag var varm eller kall eller ha med sig termometer.

Gosig kattunge som åmar runt i famnen och buffar i ansiktet. Problemet är att jag vill göra klart två varv på stickningen för att ligga rätt i mönstret innan jag lägger i från mig den. Och nu ser det ut som jag får vänta ett bra tag med det. Om jag inte ska riskera livet på hela stickningen...

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka