Störiga saker vi stör oss på, del 42

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 88 483
Status
Stängd för vidare inlägg.
Instämmer, och då ffa på att även matinén ligger under sport... Sportiga inslag i all ära men kom igen liksom?

Hade jag varit barn idag så hade SIHS precis som resten av hästvärlden varit otillgängligt för mig pga fattigdom och jag hatar att det gjorts så för dagens barn.
Eller hur, matinén är ju det bästa av alltihop. Tillsammans med islandshästarna, ponnygaloppen, fyrspannet, ponnyhoppningen, kadriljen och ..ja allt.

Det är så tråkigt att allt ska ligga bakom betalvägg

Att det typ inte finns tavelramar i A5 😒 utan att de ska envisas med å va 13x18.. 🙄 vill ju gärna ha samma sort på alla oxå (ikea fiskbo).
Blir att göra en mall och markera papperen så det passar.. men blir ju slöseri med dyrpapper 😬

Fick just en faktura på min bank från VC och tänkt "men nej, jag som trodde jag hade frikort!". Tänkte lite till och kikade på de jag redan hade betalat, den senaste har reducerat pris pga "uppnåt frikort" står det. Tittade på 1177 under översikten på mitt frikort, där det står att jag uppnått frikort och ser att med den här fakturan på 260 kr som jag fick i dag "har" jag då betalat 1810 kr. Utan den, vilket är vad jag de facto HAR betalat, är summan då 1550 kr. Börjar googla. Som sekreterare inom vården borde jag veta vad summan för frikort i min region är och det vet jag, men blir osäker när det blir så här fel... men jo, jag får fram samma summa jag har för mig, 1450 kr. Jag har betalat 100 kr för mycket. Så störigt att jag fått en faktura (ett gammalt besök från oktober där jag inte checkat in mig själv), men tack vare att jag dubbelkollade insåg jag att jag betalat 100 kr för mycket..

Fryser och är smått trött och irriterad i dag! Och hungrig och vet inte ens vad jag ska äta. Har ätit två knäckemackor bara insåg jag nyss. Inte konstigt att magen knorrar. Men ooorka komma på något. Kanske ägg skulle funka, eller havregrynsgröt! Och varför är det så kallt nu igen!

Stör mig på att nya bilen har en avtagbar dragkrok. Stör mig vidare på att jag inte lyckas plocka bort adaptern till elen som jag fick hjälp med att sätta dit i fredags. Jag vrider tills det tar stopp (borde det gå att vrida ännu längre?) och försöker dra ut den. Men den sitter som berget... :rage: Jag blir allid lika irriterad när jag inte KAN!

Stör mig på att nya bilen har en avtagbar dragkrok. Stör mig vidare på att jag inte lyckas plocka bort adaptern till elen som jag fick hjälp med att sätta dit i fredags. Jag vrider tills det tar stopp (borde det gå att vrida ännu längre?) och försöker dra ut den. Men den sitter som berget... :rage: Jag blir allid lika irriterad när jag inte KAN!
Vrid tills det tar stopp, håll där och juggla lite på den och dra utåt så kommer den lossna . Kan vara lite tjurig att hamna rätt. För övrigt tycker jag de nya 13-poliga är vansinnigt mycket bättre än de gamla 7-poliga som alltid ärgar ihop.

Vrid tills det tar stopp, håll där och juggla lite på den och dra utåt så kommer den lossna . Kan vara lite tjurig att hamna rätt. För övrigt tycker jag de nya 13-poliga är vansinnigt mycket bättre än de gamla 7-poliga som alltid ärgar ihop.
Tack för svar. Alltid grymt svårt att veta hur mycket man vågar ta i när man inte vet om man gör riktigt rätt :nailbiting: .

Hrm...uppenbarligen skulle jag vrida lite till, trots att jag faktiskt tyckte att det tog stopp. Jag skickade bild till personen som hjälpte mig sätta dit adaptern och han tyckte att det såg ut som om jag skulle vrida mer. Så det gjorde jag och - plopp - så fick jag adaptern i handen. Nu fasar jag redan för att försöka få dit den igen när det behövs... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?