Störiga saker vi stör oss på, del 43

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 401
  • Visningar Visningar 57 734
De har använt kombon iller och hund för att handskas med råttor i Malmö tror jag det var för något år sedan. Illrarna skrämde fram dem och hundarna avslutade jobbet.

https://www.svt.se/nyheter/video/lrv1r7-illerdad-planeras-har-ar-malmorattornas-nya-fiende
Det har de gjort på Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn också. Det är/var en massa hål och gångar i byggnaden (rätt gammal lagård/stall) så de använde illrar för att jaga ut råttorna.

Är jättesugen på fler tatueringar. Problemet är att de tatuerare jag tänker på, specifikt, håller till i UK/Kanada/Sydafrika. Och jag tror att det jag är sugen på skulle kräva flera sittningar (eller ja, jag vet helt säkert att den jag vill ha från Kanada gör det..). Det blir ju väldigt mycket dyrare än att bli tatuerad i Sverige, om vi säger så :arghh::cautious::nailbiting::arghh: . Och jag har definitivt lite för mycket annat som pengar behövs till de kommande månaderna. MEH!

Jag hade beställt ett paket som skulle komma till en paketbox 450 meter från mitt hem. Paketboxen var tydligen full. Istället för att lämna in paketet till närmsta paketutlämningsställe så har det nu hamnat i en paketbox 4,5 km bort??? Why, PostNord? Why!?
I feel ya. Råkar ut för samma sak fast med Bring. Varje gång.

Fryser något så kolossalt. Men det ska visst vara lite kallt ute, -6, vet inte om det är det som gör att elementen kanske inte hänger med. Även om -6 inte är så kallt men nog någon grad kallare än tidigare dagar kanske. Skitsamma, jag fryser, kroppen skiter i antal grader, den fryser i alla fall. Och det är störigt! Brrr!

Folk som inte kan sköta sig.
IMG_8474.webp

-22 här och det har skett en olycka i min bil. En energidryck har EXPLODERAT i min bil under tiden jag var uppe i stallet och mockade. Iiiis i hela bilen, det satt i taket…. Alltså den har inte bara öppnat sig utan burken har exploderat…(tur att det inte hände när jag körde).

Jo jag kunde väl räknat ut det så får skylla mig själv 🤣

-22 här och det har skett en olycka i min bil. En energidryck har EXPLODERAT i min bil under tiden jag var uppe i stallet och mockade. Iiiis i hela bilen, det satt i taket…. Alltså den har inte bara öppnat sig utan burken har exploderat…(tur att det inte hände när jag körde).

Jo jag kunde väl räknat ut det så får skylla mig själv 🤣
Det låter som en MARDRÖM att städa :nailbiting: !!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Varmare terrarium

Hästrelaterat

Omröstningar

• Bukes bokcirkel nr 3