Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 137
  • Visningar Visningar 46 627
Detta galna samhälle O_o
Det är så sjuka saker i nyheterna idag att jag blir mörkrädd. Nästan så jag får lust att packa ihop allt och flytta till Finland eller något

Nej men han i Aftonbladet som är fast i Quatar och känner sig LURAD av Sverige som inte hade en spåkula och nu får de ingen hjälp trots att hans bebis faktiskt är förkyld.

Jag orkar inte ens.
Jag fick en briljant idé. Svenskarna i Dubai är arga för att de inte har ett färdmedel hem, och vi svenskar är sjukt trötta på alla elsparkcyklar som står och dräller precis överallt så vi kanske kan lösa två problem i ett svep?

Winwin för precis alla parter!

UPS.
Paketet ska levereras hem men idag fick jag ändå ett meddelande om att välja hemleverans eller utlämningsställe.
Jag valde hemleverans och fick direkt detta meddelande :mad:
Jag gissar att hemleverans är en oförutsedd händelse hos UPS.
1000024533.webp

Stör mej på att jag inte inser hur sjuk jag egentligen har varit :( Det kommer tydligen ta tid för mej att komma i form igen. Har tappat både muskler och kondition. Försöker ta det lugnt och komma igång allt eftersom. Men det är så lätt att falla i gamla vanor. Skulle försöka trava lite idag för jag är less på att skritta. Travade vad som motsvarade 1,5-2 varv I ett ridhus uppdelat i olika sträckor och min häst tyckte vi skulle ha högre tempo än vad jag tyckte. Jag vart helt slut ju. Tålamod är inte min starka sida.

HALKA! :devil: Jag stod precis på näsan när jag var ut med vovven, broddarna tog inte ens och när jag försökte parera så sjönk jag ner i snön vid vägkanten och tappade balansen. Slog i knät ganska rejält så jag ska lägga nåt kallt över det och hoppas att det inte är läge för nödslakt imorgon...

Jahapp. Paket med rätt dyr tavla, som skulle skickas till "mitt" ombud, ska nu plötsligt levereras till en helt annan stad (visserligen typ en mil närmare än stan jag jobbar i..men grymt meckig för mig att ta mig till) - till deras företagscenter som tydligen har öppet ett par timmar om dagen = jag har noll möjlighet att ta mig dit under de kommande veckorna. Om jag inte tar ut en semesterdag, vilket jag behövt liiiite längre framförhållning för (!!!). För helvete. En enda gång har jag fått ett paket levererat till företagscenter, då hamnade det i stan jag jobbar i. Och det paketet var rejält stort och tungt. Detta är visserligen rätt stort men väger 5kg..och jag fick nyligen ett paket i liknande storlek levererat till "mitt" ombud, från samma avsändare. Jag är lack.

Jahapp. Paket med rätt dyr tavla, som skulle skickas till "mitt" ombud, ska nu plötsligt levereras till en helt annan stad (visserligen typ en mil närmare än stan jag jobbar i..men grymt meckig för mig att ta mig till) - till deras företagscenter som tydligen har öppet ett par timmar om dagen = jag har noll möjlighet att ta mig dit under de kommande veckorna. Om jag inte tar ut en semesterdag, vilket jag behövt liiiite längre framförhållning för (!!!). För helvete. En enda gång har jag fått ett paket levererat till företagscenter, då hamnade det i stan jag jobbar i. Och det paketet var rejält stort och tungt. Detta är visserligen rätt stort men väger 5kg..och jag fick nyligen ett paket i liknande storlek levererat till "mitt" ombud, från samma avsändare. Jag är lack.
Kan inte det stället skicka det till ditt ombud?

Kan inte det stället skicka det till ditt ombud?

Jag ska ringa PostNord imorgon. Deras nedrans bot hänvisar bara till att avsändaren är den enda som kan ändra adressen, men avsändaren har angett RÄTT adress - av nån anledning har de bytt leveransställe under resan (och kan inte välja ombud när hon skickar..men som sagt, förra paketet från henne skickades till rätt ombud..och från början stod det att detta skulle dit också..). :rage::rage::rage:

Min hund fick det värsta utbrottet på annan hund hon någonsin fått och det för att personen skulle in på vägen jag stod på, jag väntade dock på att hon skulle gå förbi framför (stod en bit in och väntade för att slippa direkta möten) och visste inte detta. Istället för att gå förbi framför (man kan gå runt och komma till samma ställe utan att gå särdeles långt) så gick hon in bland träden med orden "tror det blir lugnast så här". Nej. Nej. Det blev inte det, jag såg ingen utan hörde bara och kunde följa var mina hundar tittade och hunden ifråga hade sitt värsta utbrott någonsin, antagligen för att det smögs i skogen och hon vare sig förstod varför eller såg ordentligt i mörkret vad det rörde sig om. När de kom ut bakom oss och hon såg dem lugnade hon ner sig en del. Hon skakade av sig och verkade helt tagen av det resten av rundan.

Jag förstår att det kunde verka som smart lösning i stunden, men för min hund, som har vaktalert påslagen för tillfället, och som vi arbetar med, så verkade det bara misstänksamt.

Min hund fick det värsta utbrottet på annan hund hon någonsin fått och det för att personen skulle in på vägen jag stod på, jag väntade dock på att hon skulle gå förbi framför (stod en bit in och väntade för att slippa direkta möten) och visste inte detta. Istället för att gå förbi framför (man kan gå runt och komma till samma ställe utan att gå särdeles långt) så gick hon in bland träden med orden "tror det blir lugnast så här". Nej. Nej. Det blev inte det, jag såg ingen utan hörde bara och kunde följa var mina hundar tittade och hunden ifråga hade sitt värsta utbrott någonsin, antagligen för att det smögs i skogen och hon vare sig förstod varför eller såg ordentligt i mörkret vad det rörde sig om. När de kom ut bakom oss och hon såg dem lugnade hon ner sig en del. Hon skakade av sig och verkade helt tagen av det resten av rundan.

Jag förstår att det kunde verka som smart lösning i stunden, men för min hund, som har vaktalert påslagen för tillfället, och som vi arbetar med, så verkade det bara misstänksamt.
Jag förstår varför man gjorde så, 2 stora hundar och en förare med blindpinne, då hade jag oxå flyttat mig, dock kunde ju den människan öppnat munnen o frågat vad som var bäst för dig.

Jag kan vara lite hundrädd och skulle inte tänka så rationellt om jag skulle förbi två stora hundar varav en rottis som var upprörd.

Jag förstår varför man gjorde så, 2 stora hundar och en förare med blindpinne, då hade jag oxå flyttat mig, dock kunde ju den människan öppnat munnen o frågat vad som var bäst för dig.
Jag har inte pinnen när jag går med hundarna och vi stod med avstånd så hon hade gott om plats att gå förbi. Många meter alltså. Tänk T -kors där hon gick på strecket upp och jag det som är i mitten. Jag stod en bit in och väntade på att hon skulle gå förbi. Vi var inte så pass nära att vi egentligen hörde varandra direkt... Jag brukar vänta och släppa förbi eller vända åt andra hållet om det blir "rakt på-konfrontation".

Hon hade kunnat göra som andra hundägaren- gå förbi, min hund hade fått utbrott och det hade gått över och jag hade gått åt hennes håll sedan och hundarna hade inte mötts alls.

Jag kan vara lite hundrädd och skulle inte tänka så rationellt om jag skulle förbi två stora hundar varav en rottis som var upprörd.
Jag glömde nämna att hon hade två lika stora hundar själv. Sorry. ;) I vanliga fall brukar möten undvikas genom att jag väntar in så folk går förbi, vänder om, de väntar lite och jag går förbi. Då blir det inte mastodonutbrott som nu. Utbrott kom pga väntan och att hon sedan gick mellan träden med sina hundar. Det är hundar min hund reagerar på. Det har blivit mycket bättre, små kan hon hantera bättre än stora (det var en stor som kom fram till oss den gången i november), men i dag har hon varit sur och tvär även mot de små vi sett. alla dagar är inte 100% ännu.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka