Störiga saker vi stör oss på, del 44

Jag blir galen ,så alt, är sprätta eller släng :idea:
Fast jag vet att det finns ett trick, man vänder dom ut o in, tar tag i täcket o sen kränger över eländet.
Fast nej. Så gör jag såklart när jag bäddar rent. Men det är inte det som är största problemet. Det är att täcket lever om i påslakanet under natten så när man ska ha täcket nästa gång och man vanligtvis kör in armarna i hörnen för att tillrättalägga täcket så måste man knöla för att få det ända upp igen.

Jag vänder lakana ut och in in med händerna hela vägen upp till hörnen tar täckets hörn och vänder tillbaka lakanet. Så har jag alltid gjort även med hål.
Det är nog standard, men som tidigare nämnt är det otroligt störigt om man senare vill rätta till täcket på något vis. Eller om påslakanet är statiskt eller täcket av andra anledningar inte vill landa hela vägen upp. Om täcket dessutom är större än standard singel är det SUPERstörigt!
Mer hål i hörnen åt folket! :D

Det är nog standard, men som tidigare nämnt är det otroligt störigt om man senare vill rätta till täcket på något vis. Eller om påslakanet på något vis är statiskt eller täcket av andra anledningar inte vill landa hela vägen upp. Om täcket dessutom är större än standard singel är det SUPERstörigt!
Mer hål i hörnen åt folket! :D
Sambon har 10 kg täcke det ligger hyfsat still. Barnets tar jag i nederänden och skakar.

• Gilla
Reactions: Sel
Tillägg till påslakan-debatten: jag saknar påslakanen i Bulgarien. Där var det bara ett stort hål i mitten, liksom ovanpå, där man stoppade in täcket.
Vi har haft påslakan från Norge, men det finns/fanns även i Sverige. Där var öppningen i sidan där man stoppade in täcket. Undrar om det inte var Høie? 🤔

• Gilla
Reactions: Sel
Vi har haft påslakan från Norge, men det finns/fanns även i Sverige. Där var öppningen i sidan där man stoppade in täcket. Undrar om det inte var Høie? 🤔
På sidan har jag sett! Det gör mig alltid förvirrad när det är typ dubbeltäcken som nääästan kvadratiska. Jag vill ju ha den öppna sidan nedåt men då passar inte riktigt täcket på sängen. :D
Jättesvårt att bädda snyggt!

För åtminstone ett par år sen var Höie som vanliga öppningen i botten och handtagsöppning, har flera par dock inga nyare än ca 2 år

Jag var och fick knät MRat i lördags och igår kom bilderna men fick läkartid för utlåtande den 20/2.... Mer än två veckor!
Funderar på om jag känner nån veterinär som är bra på MR-bilder för själv fattar jag ingenting. :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnackis 20
  • Ridskoleryttare
  • Hästägare - jobb

Omröstningar