Jag blir galen ,så alt, är sprätta eller slängJag orkar inte vara så ambitiös. Jag bara svär och lider...![]()
Fast jag vet att det finns ett trick, man vänder dom ut o in, tar tag i täcket o sen kränger över eländet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir galen ,så alt, är sprätta eller slängJag orkar inte vara så ambitiös. Jag bara svär och lider...![]()
Så gör jag alltid när jag sätter på ett påslakan, även om jag har hål i hörnen. Tycker att det är mycket enklareFast jag vet att det finns ett trick, man vänder dom ut o in, tar tag i täcket o sen kränger över eländet.
Fast nej. Så gör jag såklart när jag bäddar rent. Men det är inte det som är största problemet. Det är att täcket lever om i påslakanet under natten så när man ska ha täcket nästa gång och man vanligtvis kör in armarna i hörnen för att tillrättalägga täcket så måste man knöla för att få det ända upp igen.Jag blir galen ,så alt, är sprätta eller släng![]()
Fast jag vet att det finns ett trick, man vänder dom ut o in, tar tag i täcket o sen kränger över eländet.
Tar tag i nederdelen o ruskarFast nej. Så gör jag såklart när jag bäddar rent. Men det är inte det som är största problemet. Det är att täcket lever om i påslakanet under natten så när man ska ha täcket nästa gång och man vanligtvis kör in armarna i hörnen för att tillrättalägga täcket så måste man knöla för att få det ända upp igen.
Ja men det blir inte bra längst upp ändå. Antingen når det inte ända upp eller så blir det dubbelvikt.Tar tag i nederdelen o ruskar
Jag har ett tio kilo tungt tyngdtäcke, jag tar inte tag och ruskar.Tar tag i nederdelen o ruskar
Jag vänder lakana ut och in in med händerna hela vägen upp till hörnen tar täckets hörn och vänder tillbaka lakanet. Så har jag alltid gjort även med hål.Sängkläder med bara en öppning. Varför??
Det är nog standard, men som tidigare nämnt är det otroligt störigt om man senare vill rätta till täcket på något vis. Eller om påslakanet är statiskt eller täcket av andra anledningar inte vill landa hela vägen upp. Om täcket dessutom är större än standard singel är det SUPERstörigt!Jag vänder lakana ut och in in med händerna hela vägen upp till hörnen tar täckets hörn och vänder tillbaka lakanet. Så har jag alltid gjort även med hål.
Sambon har 10 kg täcke det ligger hyfsat still. Barnets tar jag i nederänden och skakar.Det är nog standard, men som tidigare nämnt är det otroligt störigt om man senare vill rätta till täcket på något vis. Eller om påslakanet på något vis är statiskt eller täcket av andra anledningar inte vill landa hela vägen upp. Om täcket dessutom är större än standard singel är det SUPERstörigt!
Mer hål i hörnen åt folket!![]()
Jag också när jag bäddar rent.Jag vänder lakana ut och in in med händerna hela vägen upp till hörnen tar täckets hörn och vänder tillbaka lakanet. Så har jag alltid gjort även med hål.
Men då kan man inte vända på täcket ju.Tillägg till påslakan-debatten: jag saknar påslakanen i Bulgarien. Där var det bara ett stort hål i mitten, liksom ovanpå, där man stoppade in täcket.
Brukar du göra det?Men då kan man inte vända på täcket ju.
Men då kan man inte vända på täcket ju.
Kände lite samma sak ^^Brukar du göra det?
Det gör jag, när det blir för varmt eller för att jag inte ligger stilla när jag sover.Brukar du göra det?
Vi har haft påslakan från Norge, men det finns/fanns även i Sverige. Där var öppningen i sidan där man stoppade in täcket. Undrar om det inte var Høie?Tillägg till påslakan-debatten: jag saknar påslakanen i Bulgarien. Där var det bara ett stort hål i mitten, liksom ovanpå, där man stoppade in täcket.
På sidan har jag sett! Det gör mig alltid förvirrad när det är typ dubbeltäcken som nääästan kvadratiska. Jag vill ju ha den öppna sidan nedåt men då passar inte riktigt täcket på sängen.Vi har haft påslakan från Norge, men det finns/fanns även i Sverige. Där var öppningen i sidan där man stoppade in täcket. Undrar om det inte var Høie?![]()
För åtminstone ett par år sen var Höie som vanliga öppningen i botten och handtagsöppning, har flera par dock inga nyare än ca 2 årVi har haft påslakan från Norge, men det finns/fanns även i Sverige. Där var öppningen i sidan där man stoppade in täcket. Undrar om det inte var Høie?![]()
Ganska ofta. Speciellt nu i klimakteriet när jag vaknar svettig, då måste jag vända täcket för att kunna somna om.Brukar du göra det?