Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 255
  • Visningar Visningar 57 789

Bukefalos 30 år!

Vill köpa markis till min balkong, men BRF-ens regler kring färg gör att det inte ser ut som att jag kan köpa en billig variant utan måste specialbeställa och då blir det för dyrt mot vad jag vill lägga :(
Ska nog åka till Hornbach ändå och dubbelkolla, men hoppet dog lite.. får kanske bli en stor parasoll istället, men får inte samma täckning och inte heller kylande effekt inne i lgh av det..

Vill köpa markis till min balkong, men BRF-ens regler kring färg gör att det inte ser ut som att jag kan köpa en billig variant utan måste specialbeställa och då blir det för dyrt mot vad jag vill lägga :(
Ska nog åka till Hornbach ändå och dubbelkolla, men hoppet dog lite.. får kanske bli en stor parasoll istället, men får inte samma täckning och inte heller kylande effekt inne i lgh av det..
Testa och hänga upp silverduk inne under sommardagarna? Jag hade en hängande på den inglasade balkongen i somras och det var så bra

Har bilen inne på service och nu säger de att jag har en spindelled som måste bytas, kruxet är att jag vet att hjullagret behöver bytas och det säger även besiktningen. Nog borde de väl veta om det är spindelleden eller hjullagret, eller bägge? Vi är överens om vilket hjul det gäller iaf. 🙃

De bytte inte kupéfiltret som avtalat utan de tänkte att de kunde göra det när jag bytte spindelled, men anledningen var att jag hade för mycket på golvet på passagerarsidan. En flugmask, kupévärmare en rulle papper, handskar, äpplen, morötter ... Så nu har jag tömt golvet så de får byta filtret iaf och så ska jag kolla upp vad det kostar på ett par andra verkstäder att byta spindelled/hjullager.
Jag hade omvänt, min bil var på service och fick veta att hjullagret behövde bytas men sa inget om spindelleden som faktiskt behövde bytas 😅

Nu lutar jag mer åt att det faktiskt är spindelleden och inte lagret efter att jag fått en beskrivning av verkstadskillen.
Jag tycker det är jobbigt när experter inte vet så att jag känner att jag själv måste ta reda på saker. Finns ju en anledning till att jag lämnar bort.

Sen får jag ändå stå där och avgöra… ”Vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär…?” :angel:

Klockan är halv fyra på morgonen och jag kan inte sova :arghh: Är så orolig över att jag ska vända på dygnet varaktigt.
Tror det är för att jag varit ute två gånger idag och gjort tre ärenden. Alla intryck stannar kvar i hjärnan och jag kan inte undvika att tänka på dem. 😕
Har ont i ögonen och huvet också.
Nåväl, ska försöka vila och undvika att somna så kanske jag somnar …

Kände mig trött i huvudet igår efter jobbet, funderade på att lägga mig tidigt men körde ett rejält pass på crosstrainern istället och det kändes okej tills den sista stunden. När jag kom hem kändes det mer som att det var migrän - mådde verkligen dåligt när jag lade mig i sängen. Idag kan jag konstatera att japp - migrän. Jag lyckades alltså troligen träna med påbörjad migrän :arghh::o. Migrän är (typ) den enda gången då de fysioterapeuter som jag går/gått till avråder från fysisk aktivitet, och det finns en anledning till det.. Tog en sumatriptan nu på morgonen men hittills känner jag ingen effekt av den (på smärtan, det känns i huvudet att jag tagit den dock) såhär dryga timmen efteråt. Cola och energidryck packat, hoppas klara av arbetsdagen..fan också! Så jäkla onödigt! :down:

Kände mig trött i huvudet igår efter jobbet, funderade på att lägga mig tidigt men körde ett rejält pass på crosstrainern istället och det kändes okej tills den sista stunden. När jag kom hem kändes det mer som att det var migrän - mådde verkligen dåligt när jag lade mig i sängen. Idag kan jag konstatera att japp - migrän. Jag lyckades alltså troligen träna med påbörjad migrän :arghh::o. Migrän är (typ) den enda gången då de fysioterapeuter som jag går/gått till avråder från fysisk aktivitet, och det finns en anledning till det.. Tog en sumatriptan nu på morgonen men hittills känner jag ingen effekt av den (på smärtan, det känns i huvudet att jag tagit den dock) såhär dryga timmen efteråt. Cola och energidryck packat, hoppas klara av arbetsdagen..fan också! Så jäkla onödigt! :down:

Äntligen, nu känner jag effekt av tabletten. Det innebär att jag kan ta en till senare idag om jag behöver (om effekten uteblir så ska inga fler tas samma dygn :down: ) .

Folk... Speciellt de som liksom har en så kolossal oförmåga att se vad som pågår runt en. Som på jobbet igår. Jag upptäckte att någon tagit sista paketet kaffe utan att beställa eller köpa nytt, tagit sista paketet papper och fyllt på skrivaren (bra) men inte lagt beställning på nytt (dåligt) och fyllt i ett papper som var den sista kopian och inte skrivit ut nytt. Har också en kollega som flera gånger i veckan tar sista kaffet utan att brygga mer. VARFÖR är min tid mindre värdefull och måste spenderas med allt "skit" som du inte bemödar dig att göra?!

Jag har gjort samma många gånger innan jag lärde mig hur min huvudvärk fungerar och när den går in i migränstadie ❤️ Ibland blir det så helt enkelt. Hoppas du mår bättre nu!

Jag fick en sticka under nageln igår och fick inte ut hela. Nu varar det och gör så himla ont.
Jag har klippt så mycket jag kan men ändå inte fått ut allt så nu hoppas jag på att sista biten kryper ut på egen hand.

Det stör mig att SÅ många matvaror som vi älskar, försvunnit från ICA (och andra butiker). Vad hände med Barillas Olivsås (till pasta)??? Vaa?? De andra finns men inte med oliver. Och ABBA:s gratängsås Mild tomat och örter, till fisk - puts väck! Listan kan bli lång. Allt vi gillar försvinner. Har vi så märklig smak?!?

Värst av allt är ändå ABBA:s jättegoda Makrill i tomatsås (Mästarmakrill) - borta. Vi till och med kontaktade dem ... och den har utgått pga låg efterfrågan... :cry: Hade jag vetat det hade vi köpt upp lagret!!

Suck.

Många matvaror byts (o)märkligt ut mot ICA:s egna..... Väldigt irriterande.

Det stör mig att SÅ många matvaror som vi älskar, försvunnit från ICA (och andra butiker). Vad hände med Barillas Olivsås (till pasta)??? Vaa?? De andra finns men inte med oliver. Och ABBA:s gratängsås Mild tomat och örter, till fisk - puts väck! Listan kan bli lång. Allt vi gillar försvinner. Har vi så märklig smak?!?

Värst av allt är ändå ABBA:s jättegoda Makrill i tomatsås (Mästarmakrill) - borta. Vi till och med kontaktade dem ... och den har utgått pga låg efterfrågan... :cry: Hade jag vetat det hade vi köpt upp lagret!!

Suck.

Många matvaror byts (o)märkligt ut mot ICA:s egna..... Väldigt irriterande.
Be dem ta hem, de tjänar mer på sina egna märken men säg ifrån!

Min magkänsla har inte varit bra på ett tag men jag har inte riktigt kunna sätta ord på det. Det har tillkommit diverse "små" grejer som gjorts och sagts under några månader och nu när jag sammanfattade det hade det blivit en längre lista.
Jag tog upp listan med facket och det som sagt och gjorts är inte OK, inte okej alls. Han undrade om han skulle ta det vidare, men jag vill bara därifrån.
Är rätt besviken faktiskt, och har varit ledsen. Nu börjar ilskan komma ikapp mig, men ilska är handlingskraftigt så den välkomnar jag.

Nu håller jag tummarna att jag får jobbet jag sökt!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...
Tillbaka