Störiga saker vi stör oss på - del 9

OMG, såg precis ett inlägg på fb där det stod ”Kom igen, den traditionella stången är sååå 2016 – varför inte dansa runt en midsommarfitta idag?”.

Alltså.... Varför?!!:eek:
 
Majstången var ju inte direkt hipp och modern 2016, utan några år innan dess...

Det är med andra ord något från det moderna 1700-talet de önskar sig... se ca 20:30-21:30
Nu var det förvisso inte jag som skrev "sååå 2016" utan någon på fb, som tyckte att majstången skulle ersättas med en midsommarfitta, vilket det sistnämnda var det jag reagerade och störde mig på.
 
Ååååååh :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Jag hittar verkligen inte var jag la sängbenen till min gamla säng som nu har fått ett nytt hem - och jag VET att jag inte har slängt dom men det är ett jäkla otyg att hitta saker i renoveringskaoset. Två timmars letande utan resultat. Jäkla skit alltså. Och störigt som både fan och hans moster :rage:
 
På att tre vitt skilda personer stod i kö till säkerhetskontrollen på flygplatsen i 15 minuter, med instruktionsfilmer och skyltar överallt, och när de kom fram ändå var helt ovetandes om att datorer måste tas ut ur väskan samt att vätskor måste ligga samlade i en genomskinlig påse. Aaaah! :banghead:

Jag vet att liknande saker tagits upp förut (förmodligen av mig :angel:), men flygplatser i allmänhet och säkerhetskontroller i synnerhet är verkligen en källa till irritation av sällan skådat slag.
 
Streckoder som är placerade på jobbiga ställen.
För nära kanten på en påse nötter så den blir böjd runt kanten och därför svår att scanna, tillsammans med en qr-kod så att man 9 gånger av 10 scannar fel, men framför allt en glass vars streckkod är placerad så man måste vika över 'flärpen' för att kunna scanna den. Har sålt ganska många sådana idag... Bara en smak som är 'felvikt'.:arghh: :rage:
Perfektionisten i mig vill ställa sig och vika rätt varenda glass***** i frysboxen...:angel:
 
Streckoder som är placerade på jobbiga ställen.
För nära kanten på en påse nötter så den blir böjd runt kanten och därför svår att scanna, tillsammans med en qr-kod så att man 9 gånger av 10 scannar fel, men framför allt en glass vars streckkod är placerad så man måste vika över 'flärpen' för att kunna scanna den. Har sålt ganska många sådana idag... Bara en smak som är 'felvikt'.:arghh: :rage:
Perfektionisten i mig vill ställa sig och vika rätt varenda glass***** i frysboxen...:angel:

Detta känner jag igen mig så mycket i när man står i självscanningen och alla streckkoder på påsarna är så dåligt placerade att man måste trycka och dra ut så det blir en plan yta att scanna av 😫 Speciellt när idioter bakom en i princip står på en och stressar en istället för att ta det lugnt.
 
Stör mig så sjukt mycket på sms vi (dvs sambon) fick på midsommarafton av våra sk vänner och bryggrannar i båtklubben.
Visst de har full frihet byta båtklubb, men att inte ha ballar nog tala om att de sökt plats i grannklubben utan meddelar via sms att de säger upp nuvarande plats. Känns så sjukt lågt så det liknar ingenting.
Det här är alltså sk vänner vi semestrat med flera år, vi har varit på deras bröllop och dop och umgåtts väldigt nära i flera år. Mannen i familjen och sambon arbetade på två olika företag tillsammans i flera år och sambon fixade till och med jobb och F när han behövde komma bort från det dåvarande jobbet han hade.
Tack och hej leverpastej :cool:
 
Stör mig så sjukt mycket på sms vi (dvs sambon) fick på midsommarafton av våra sk vänner och bryggrannar i båtklubben.
Visst de har full frihet byta båtklubb, men att inte ha ballar nog tala om att de sökt plats i grannklubben utan meddelar via sms att de säger upp nuvarande plats. Känns så sjukt lågt så det liknar ingenting.
Det här är alltså sk vänner vi semestrat med flera år, vi har varit på deras bröllop och dop och umgåtts väldigt nära i flera år. Mannen i familjen och sambon arbetade på två olika företag tillsammans i flera år och sambon fixade till och med jobb och F när han behövde komma bort från det dåvarande jobbet han hade.
Tack och hej leverpastej :cool:

Fast är det en så stor grej?
Jag hade tänkt att anledningen till att de skickat sms var för att de inte tyckte det spelade så stor roll helt enkelt. På dig låter det som om de gått ur sekten och ni aldrig kommer att kunna träffas igen.
 
Stör mig så sjukt mycket på sms vi (dvs sambon) fick på midsommarafton av våra sk vänner och bryggrannar i båtklubben.
Visst de har full frihet byta båtklubb, men att inte ha ballar nog tala om att de sökt plats i grannklubben utan meddelar via sms att de säger upp nuvarande plats. Känns så sjukt lågt så det liknar ingenting.
Det här är alltså sk vänner vi semestrat med flera år, vi har varit på deras bröllop och dop och umgåtts väldigt nära i flera år. Mannen i familjen och sambon arbetade på två olika företag tillsammans i flera år och sambon fixade till och med jobb och F när han behövde komma bort från det dåvarande jobbet han hade.
Tack och hej leverpastej :cool:

Erkänner: jag förstår inte vad det är att störa sig på?
Eller: vad i historien är det du stör dig på?
Att ni fick SMS, att det var på midsommarafton, att de byter båtklubb, att de säger upp nuvarande båtplats?
Eller tycker du inte att ni kan vara vänner när de är med i en annan båtklubb?
 
Stör mig på att jag kan så lite om mobiler och att jag inte hittar någon info nånstans heller. Vad är det för skillnad på Samsung Galaxys J,A och S-modeller och vilken bör jag välja? Ååh.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
14 945
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 373
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 348
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp