Störiga saker vi stör oss på - del 9

Igår störde det mig att jag inte visste vem som gett mig en present.
Det stod två jättefina stegrande hästar vackert uppställda utanför min trappa när jag kom hem igår.
Men vem hade jag fått dem av?????

(jag lyckades räkna ut det, har frågat och fått bekräftat att jag lyckades gissa rätt men det tog en stunds funderingar)
 
Det finns ju tydliga rekommendationer från många diskmaskinstillverkare om att disken inte ska sköljas bort innan man ställer in i maskinen. Men det beror förstås på hur ofta maskinen körs: om resterna hinner torka in eller inte.
Ja alltså annan disk där det sitter fast känns mer förståeligt och är inte lika störigt. Men de där besticken, alltså ingen maskin lär få de rena när de ställs in åt fel håll i en proppfull korg med matresterna neråt så vi som tömmer maskinen får stå och sortera rena från skitiga.

Är det AKG? Jag fick ett par sådana med min Samsung som jag köpte för ungefär en månad sedan, men då låg de i lådan tillsammans med laddaren och annat. Låter konstigt att man ska behöva beställa dem separat!

Nåja, de är i alla fall de bästa hörlurar jag någonsin haft, så jag kan nästan garantera att det kommer att vara värt besväret! :)
Nej AKG var med i lådan. Vet inte ens vad det är, antog att det var som det som brukar medfölja och har inte ens packat upp de. Gear IconX är det kampanj på nu, och de är ju värda 2290 spänn så även om jag inte vill använda de själv så vill jag ju få hem de och sälja till nån med onödigt mycket pengar :p

Nu funkade det iaf! Poppade upp en ruta som inte fanns där igår. Så nu ska jag väl få hem lurarna snart :banana:
 
Nej AKG var med i lådan. Vet inte ens vad det är, antog att det var som det som brukar medfölja och har inte ens packat upp de. Gear IconX är det kampanj på nu, och de är ju värda 2290 spänn så även om jag inte vill använda de själv så vill jag ju få hem de och sälja till nån med onödigt mycket pengar :p

Nu funkade det iaf! Poppade upp en ruta som inte fanns där igår. Så nu ska jag väl få hem lurarna snart :banana:
Oj jäklar, ja det var lite andra grejer det! :laugh: Kul att du fick ordning på det!
 
Det kallas remissbekräftelse.
Skälet är att då behöver du inte undra om remissen kommit fram eller inte.
Slösaktigt kanske, men skälet till att patienterna fått det är att tillräckligt många kontaktar sjukvåden för att fråga om deras remiss kommit fram, så att det är rationellt att skicka ut.

Jag håller för övrigt med dig.

Ja jag förstår ju varför. Men det stör mig ändå
 
Just nu stör jag mig på min egen brist på logik/konsekvent tänkande.

Det regnar.
Det är jättebra att det regnar, verkligen halleluja!

Och ändå önskar jag att det inte regnade (för jag får ju inte lust att rida när det regnar).

Urkorkat och helt klart värt att störa sig (mig) på.
 
Stör mig på att det aldrig finns något vettigt att fördriva tiden med på tv när man inte orkar göra något. Bara för det går det 3 filmer idag. Vet dock inte om den franska är textad eller inte,blir jobbigt om det inte är textat.
 
Det ingår också att göra något mystiskt med kaffemaskinen (en sådan där hyrmaskin) med jämna mellanrum, vilket jag fullständigt ignorerar eftersom jag inte dricker kaffe.
Det är nog att städa den med en tablett om det är som på vårt jobb :D Det görs en gång varje vecka, det blir oftast jag som gör det - senast igår på våra 13 apparater. Jag dricker inte heller kaffe :rofl:
 
Känner mig lite avis... Här får vi även vid tömning av ren diskmaskin stå och separera ren disk från skitig iom att de som iaf stoppar in disken tydligen inte vet hur man sköljer av den innan man stoppar in den i maskinen. Liksom ja, ställer du in en gaffel upp och ner med mat på så kommer maten sitta kvar, hur kan det vara så svårt att förstå?! O_o
Kom på en fråga - hur gör ni med knivar?
 
Jag stör mig på allt som behöver göras hemma. Allt som blev ogjort under min semester eftersom jag i princip var sjuk av värmen. Fick inget gjort. Det stressar mig så jag får lite ont i magen.

Så slyn vid tvättstugan står kvar. Tvättstugan är omålad. Veden är inte inkörd. Gräsmattan inte fixad efter grävlingangreppet. Och dessutom är huset belamrat med tvätt som behöver strykas och manglas.

Och mitt i, så är det valrörelse så jag knappt har någon ledig tid hemmavid. :banghead: :banghead: :banghead:
 
Det är nog att städa den med en tablett om det är som på vårt jobb :D Det görs en gång varje vecka, det blir oftast jag som gör det - senast igår på våra 13 apparater. Jag dricker inte heller kaffe :rofl:

Det är ett väldigt öppnande och grejande... Räcker nog inte med en tablett tror jag utifrån det joxande jag ser.
 
Jag stör mig på allt som behöver göras hemma. Allt som blev ogjort under min semester eftersom jag i princip var sjuk av värmen. Fick inget gjort. Det stressar mig så jag får lite ont i magen.

Så slyn vid tvättstugan står kvar. Tvättstugan är omålad. Veden är inte inkörd. Gräsmattan inte fixad efter grävlingangreppet. Och dessutom är huset belamrat med tvätt som behöver strykas och manglas.

Och mitt i, så är det valrörelse så jag knappt har någon ledig tid hemmavid. :banghead::banghead::banghead:

uschiamej.

I mitt fall är det hagstängsel som inte blev reparerade (ingen panik men måste göras under hösten).
Tvätt för strykning och mangling - jag tvättar men har rationaliserat bort det där med att stryka.
 
Igår störde jag mig rejält på sambon.

Jag var på dålig humört, huvudvärk och allmänt bläig. Och jag ville stanna hela kvällen på det humöret och gå och lägga mig tidigt så jag fick en ny fräsch start idag.
Då kan man inte ringa och fixa mat, ta hem cola OCH ha städat (innan jag kom hem) och få mig på glatt humör. Fasen också det störde mig ganska rejält för jag liksom väntade mig en kväll av lite egen självömkan
 
Jag stör mig på allt som behöver göras hemma. Allt som blev ogjort under min semester eftersom jag i princip var sjuk av värmen. Fick inget gjort. Det stressar mig så jag får lite ont i magen.

Så slyn vid tvättstugan står kvar. Tvättstugan är omålad. Veden är inte inkörd. Gräsmattan inte fixad efter grävlingangreppet. Och dessutom är huset belamrat med tvätt som behöver strykas och manglas.

Och mitt i, så är det valrörelse så jag knappt har någon ledig tid hemmavid. :banghead::banghead::banghead:

Samma här- Listan som inte blev gjord är längre nu efter semestern än innan...

Dock har jag hittat på andra saker sådana där småprojekt som för stunden varit roligare. Lättare att påbörja och avsluta än alla dessa måsten
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 917
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 362
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp