Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på avsaknad av källkritik, speciellt när det är min egen mor som beter sig såhär :arghh: hålla på och dela och förfära sig över två år gamla artiklar (utan att läsa dem) tex. Känns ju onödigt. Vi har bra kontakt i övrigt och så, men ibland går våra åsikter väldigt mycket isär. Att mer avlägsen släkt har en annan syn på världen än jag kan jag försöka ignorera liksom, men när det är de närmaste är det svårare att hantera.
 
Det är ett väldigt öppnande och grejande... Räcker nog inte med en tablett tror jag utifrån det joxande jag ser.
Vi tar ju dock hand om våra regelbundet, och sköljer ut ur spillbrickorna också. Men det första kan göra skillnad kan jag tänka mig :D Kan bli kladdigt efter ett tag :wtf:
 
Jahaaa! Nej de ligger på en hylla när vi inte helt enkelt handdiskat de istället :)
Jag gör samma sak hemma men på jobbet är många av glasen så höga att det inte går att fälla ned hyllan över dem. Men äsch det är inte mitt jobb och tydligen löser de det utan problem :p
 
@gul_zebra jag ställer alltid allt med spetsen ner. Också gafflar och skedar. Och sköljer inte. Och det blir rent. Jag hade vägrat använda en så dålig maskin
Då antar jag att du antingen har en supermaskin eller helt enkelt inte har ett knökfullt bestickställ där tex makaroner och lökbitar faktiskt får utrymme att åka ur samt inte sitter spetsade på en gaffel eller två eller sjuttioelva?
Nu har jag inte direkt valmöjlighet i frågan utan vi har den utrustning vi har och det är inte mycket begärt att inte proppa ner matrester bland besticken.

Det börjar bli lite off topic dock så droppar diskussionen här.

Jag gör samma sak hemma men på jobbet är många av glasen så höga att det inte går att fälla ned hyllan över dem. Men äsch det är inte mitt jobb och tydligen löser de det utan problem :p
Går fint att lägga knivar mellan glasen annars ;)
 
Delade ett inlägg om SDs för mig skeva politik som jag tar avstånd från.

En vän skriver då att hon tycker det är tråkigt att man inte ska få rösta på det man vill, att alla har olika åsikter och det är en av hennes rättigheter.

Jättebra, visst är det skönt med rättigheter som kvinna? :banghead::banghead::banghead:
 
stör mig på en diffus känsla av en uppseglande förkylning. Det är då själva f*n liksom. Och då har inte ens eleverna kommit än, tänk vilka smittomöjligheterdet kommer när huset fylls på med 420 individer till... Hopplöst de första veckorna:meh:
 
Stör mej på att den årliga kräftskivan är nästa lördag och jag ska tävla på söndagen. Kul att att åka dit å va nykter och åka hem tidigt :down:
 
Stör mig på att jag skulle ta en liten sovmorgon, dvs en timme längre än jag brukar gå upp när jag ska till jobbet.
Vaknade till lite runt den vanliga tiden jag brukar gå upp, låg kvar i sängen och somnade om. Vaknade nu vid 10. Hade inte riktigt tänkt vända dygnet så eller så behövde min kropp återhämta sig.
Nu ligger jag på soffan och väntar på att teet ska bli klart. Känner mig dötrött och stör mig lite på det också. Hade tänkt göra lite saker som kräver att jag är pigg. Nåväl, får väl gå en promenad sen eller nått. 🤔
 
Nätverket på jobbet har jävlats med mig hela veckan... Så fort jag försöker göra något vettigt hänger det sig :banghead:
Logga in på typ buke funkar om än långsamt, öppna mailen eller något nödvändigt så lägger det av, försöker datorn säga mig något?
 
Folk som stinker på tunnelbanan. Funderar på att börja bära gasmask. Alltid är det nån jävel som luktar alkohol eller blöja eller som nu, någon fullkomligt osar av nåt som måste vara torkat hundgodis. Luktar som när hunden i vårt kollektiv äter oxhud. :yuck:
 
Försäkringskassan. Har begärt tf VAB pga uppföljande blodprover på barnet sen han var inskriven på neo. Kvittona som ska räcka räcker inte utan de vill ha läkarintyg :down:. Ska försöka ringa dom imorgon (FK, alltså).
 
Jag stör mig på att jag är så jävla sugen på mat jag inte har råd att köpa färdig och inte orkar försöka göra själv :cautious:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 516
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 476
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 359
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 094
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp