Störiga saker vi stör oss på - del 9

Att jag helt plötsligt inte kan förklara saker utan tappar både ord och meningar och vet inte hur jag ska förklara. Och är jag lite stressad eller nervös så blir det ännu värre. Det låter bara som om jag svamlar
 
Jag stör mig på Vårdcentralen och att de inte har respekt varken för sin egen eller min tid:

Jag skickade ett meddelande till dem i deras rådgivningsfunktion som man kan nå genom att logga in på 1177. Specifikt till min VC. Jag ställde några frågor om vaccination. T.ex. om man kan bli vaccinerad hos dem mot TBE och Hepatit och om jag behöver fylla på några vaccinationer t.ex. stelkramp (berättade hur gammal jag är och att jag fått alla vaccination jag skulle ha under min uppväxt. Det var inte bråttom att få svar så jag tyckte att det var bra att skriva till dem. Så kan de svara när de har tid.

Fick svaret (samma dag, vilket jag inte räknat med) att jag skulle ringa till en sköterska och diskutera detta. Det gjorde jag, efter 45 min hade jag inte tid att vänta i telefonkön längre (inget alternativ fanns att be dem ringa upp mig) så jag la på. Skrev ett nytt meddelande där jag bad specifikt om att få svar via meddelande.

Svaret jag fick då var att de inte har nån vaccinationssköterska på den vårdcentralen och att jag skulle kontakta vaccinationskliniken i grannstaden. Varför skulle jag då ringa en sköterska på VC och ta upp både hennes och min tid?? Så onödigt!!
 
Jag stör mig på nästäppa varvat med rinnsnuva.
Ännu mer stör jag mig på att jag ska köra igång med pulverdiet på tisdag och förmodligen kommer få samköra det med en förkylning. Svältkost gör ju verkligen under för immunförsvaret, eller inte :meh:
 
Det du räknar upp har väl inet samband med om du skulle bli en bra mamma?

Det finns de som har alla materiella bitar på plats och lever i relation men ändå inte skulle vara några lämpliga föräldrar.
Självfallet inte, men det är verkligen inte en bra tid i livet att skaffa barn. Lägenheten är på 25kvm så jag har knappt plats för en barnsäng, är inte anställd utan bara arvoderad på en tidsbegränsad anställning osv. Vill ha lite mer säkerhet när jag ska ha ansvar för ett annat liv :)
 
Horatio i tv-serien CSI Miami
giphy.gif


Förstår dig till fullo :D
 
Att jag helt plötsligt inte kan förklara saker utan tappar både ord och meningar och vet inte hur jag ska förklara. Och är jag lite stressad eller nervös så blir det ännu värre. Det låter bara som om jag svamlar
Det kan vara ett varningstecken. Jag var likadan innan jag gick in i väggen. Som att hjärnan sa till mig att leva lite långsammare. Om jag lyssnade? Nä, hej väggen!
 
Det kan vara ett varningstecken. Jag var likadan innan jag gick in i väggen. Som att hjärnan sa till mig att leva lite långsammare. Om jag lyssnade? Nä, hej väggen!
Jag har lite diagnoser där det är vanligt men det kan ju vara en begynnande depression. Känner mej hyfsat låg emellanåt och det brukar vara första tecknet för mej
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 591
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 525
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp