Störiga saker vi stör oss på - del 9

Folk som söker förlängningar på tillstånd som går ut typ imorgon, undrar om det kommer att ta lång tid att förlänga, eftersom deras nuvarande tillstånd går ut imorgon och sedan suckar djupt, klagar högljutt och förklarar hur livsavgörande det är för dem när jag berättar att handläggningstiden är en månad. Jamen är det så livsavgörande så kan du väl hålla lite koll på när ditt tillstånd går ut??? :banghead::banghead::banghead::banghead:
Lyckas man sedan fixa det på en vecka är det ändå synd om dem som varit utan tillstånd så länge :meh:
 
Utrycket "don't hate the player, hate the game". Är förvisso länge sedan jag hört/läst det, men något här om dagen påminde mig om det, och jag hatar tydligen det lika mycket ännu.
 
Just nu stör jag mig på min bristande förmåga att skapa "luft" på helgerna.
Har en lång helg framför mig med väldigt lite tid för att bara drälla.

Att drälla på helgerna är ganska viktigt för att orka med en arbetsvecka.

Imorgon ska jag åka drygt 20 mil enkel väg för att provköra en bil (i och för sig en positiv aktivitet om bilen är vettig), och sedan hem igen.
På söndag ska jag på en hästtävling som troligen kommer att ta precis hela dagen. Jag har 45 min körning och ska vara på plats senast klockan åtta på söndag morgon och då måste jag hämta hästarna i hagen först och lasta dem.

Om jag har lite tur så kommer jag hem i vettig tid imorgon och kanske då - med ännu mer tid - hinner göra lite praktiskt jobb hemma som behöver bli nödvändigt att få gjort så det är inte en optimal helg. Lindrigt sagt.

Om bilprovkörningen imorgon utfaller väl så blir nästa helg precis lika hopplös fast då är det hästtävling (på samma ställe, med skillnaden att jag också måste åka bort med en maratonvagn innan den tävlingen och det får väl bli nöjet på fredagskvällen det) på lördagen och i så fall förhoppningsvis hämta en bil 20 mil bort på söndagen.
Halleluja vad man kan lyckas planera allt för intensivt...

Och egentligen är det ju positiva aktiviteter alltihop.
 
Att det ska hållas en stor fest här på området, är noll procent taggad på detta, så jag kommer göra allt för att undvika spektaklet
 
Jag stör mig kopiöst på karln i neongrön keps. Han har suttit och gapat i mobilen i säkert 20 minuter nu. Han stör min frid. Dessutom gapar han på dalmål som kommer på plats cirka 112 bland Mina Favoritdialekter. Helt olidligt.

4D6B8D18-E319-47C7-8553-2ABFCE37BBA7.jpeg
 
Jag stör mig på folk som envisas med att något de fick till sig för 30+ år sedan måste vara sanningen, för att det sas av en veterinär. Trots att mkt ny forskning och kunskap har tillkommit sen dess.

Ofta sker detta i samma diskussioner som "jag fodrar alltid efter det som står i boxen, inte efter nån sorts tabell". Vilket ofta följs av "men vad har du för pälsglans? Din häst är ju alltid så himla blank i pälsen."
 
Stör mig nåt galet på folk som fimpar på marken i hundrastgårdar. Fimpa på marken överhuvudtaget är ju dumt men att dessutom göra det i ett inhägnat område som är till för att hundar ska få vara lösa är ca det dummaste man kan komma på. Inte är det hundägarna heller skulle jag gissa utan kids som går dit på natten för att det finns bänkar och är så pass gömt att ingen kan se dem tjuvröka :angel:
 
Att VM hoppningssändningen inte visar vilket startnummer de hoppande ekipagen har. Jag vill se svenskarna, och har inte tid att titta på 4 timmars hoppning, men jag kan inte spola för jag vet inte vart i startfältet jag hamnar. Irriterande!
Det gör de aldrig på hopptävlingarna, väl? Vet att jag stört mig på detta MÅNGA gånger :mad: !
 
På texten till Kanye Wests nya låt, som jag just hörde på radion, och att sådant skit får publiceras och spelas helt utan censurer. Trodde inte att jag kunde tycka mindre om Kanye West, men det kunde jag tydligen... :yuck:
 
Hundägare som inte har koll på sina hundar. :rage:
Jag var ute med katten i koppel idag, och vid ett tillfälle är där en medelstor-mot-liten hund som blir nyfiken på katten. Givetvis har hunden inte ens halsband på sig, och den lyssnar inte för fem öre på sin ägare. Så där får jag stå med en morrande katt i ansiktshöjd och en hund springandes runt mina fötter medan hundens ägare försöker få tag på hunden för att sätta på ett halsband. MEN TA INTE AV HALSBANDET ÖVER HUVUD TAGET OM DU NU INTE HAR KONTROLL ÖVER DIN HUND! :rage: Det är väldigt många hundar därikring, och dessutom finns där ju en hel del kaniner i området. Precis där vi var finns även änder och en och annan råtta, så det är ju verkligen ett uruselt ställe att släppa lös sin hund, särskilt när man inte har pli på den.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
15 078
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 382
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 348
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp