Bukefalos 26 år!

storlek, igen...

H

HannaP

Vi har en som är till salu för övrigt ;) han är ca 164 men större över korset. han är väldigt valpig och blir nog närmre 170 cm. Han är efter Falleur.

Mvh Hann

Valack e. Briar, ca 172 cm :crazy:.
Sto e. QE, halvsyster till ovanstående, var ca 156 vid samma tid som 2-åring. Är nu 165 cm som 4-åring.

D

Domaren

Sto e Quite Easy ca 162-163.
Sto e Highligt (inte min) ca 159-160.

C

Cessan

Har oxå en liten 2-åring. Var endast 155cm när jag mätte honom senast (ca 2 veckor sedan) :crazy:.. Hoppas han blir över 160.. Han är efter Camaro M - Maraton - Robin Z - Democritos

Min tjej efter Landlord var 154 cm som tvååring. 156 cm som treåring och antagligen bara 158 cm nu som fyraåring. Har inte hänt mycket där inte... :crazy:

Vår tvååring mättes i början av maj till hela *host* 153 cm.....Han ska mätas igen när han kommer hem från betet om några veckor. Då hoppas jag att jag fär lägga till några centimetrar.

S

SydWest

Upps.. inser att min häst är stor!!

Hon är nämligen bara ett och är redan 161 cm...

B

**BORTTAGEN**

Min var 151 cm som 1-åring (juni), typ 160 i januari som tvååring och sen 166 i maj som treåring. Nu e hon 4 och jag vet inte riktigt hur stor hon är, inte mätt sen dess, men är nog inte större än 168 cm
Sto e. Rubignon-Leopard.
Men ha förströstan, det kan ju säkert komma en "spurt", ej helt ovanligt!

Hämtade hem min 2-års hingst från betet idag, trodde jag skulle få hem en stor "koloss" eller ngt liknande... i våras släppte jag "en ful ankunge" ojämn i kroppen, lite kort hals osv... idag upptäckte jag att jag hämtade hem en riktig SVAN!!! OJ OJ OJ så snygg han blivit under sommaren :love: :love: :love:

Han mäter 164 i mankhöjd ( född maj-01) Är efter RobinZ-Tammerfors XX-Eudamon XX

<-- det är han på bilden, 1,5 år där!!

Vad kul att han blivit en Svan! Då är han snart ikapp sin bror i mankhöjd då! :D

Broren på bilden! :rofl:

A

Agraff

Min är 1, 63 nu och efter Weltman. Han blir nog runt 1, 67 tror jag.

B

**BORTTAGEN**

<------------ Nu har jag mätt och hon är ca 155-156cm :) hon kommer bli perfekt :)

S

Sixsten

Hej

2 1/2-årig vallack e:Dardel-Brisad, 160 cm-jämn och fin :)

Mvh Pia

Liknande trådar

Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
1 324
Utrustning Hej Kan någon förklara storlekarna på equipe-sadlarna för mig? Ibland heter de +1 +2. Vet att +1 då är fram på sadeln och +2 har något...
Svar
1
· Visningar
519
Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
332
Gravid - 1år Jag behöver skotips. Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som...
Svar
6
· Visningar
608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?
  • Kattsnack #9

Hästrelaterat

Omröstningar