Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Storlek på avatar

Fossing

Trådstartare
Behöver lite hjälp här... Försöker byta avatar men den enda bilden som "godtas" är när den är pyttepytteliten! Vad gör jag för fel? Jag har ju en lagom stor avatar nu, men när jag försöker ladda upp en bild som är lika stor i cm blir den ändå för stor.
Hur ska jag göra?
// oteknisk fossing :crazy:

Fossing

Trådstartare
Sv: Storlek på avatar

Jag har läst igenom den, men hittar ingenting om varför två bilder som är lika stora i pixlar och centimeter är olika i storleken i k... :confused:

Fast det var ju inte det du frågade om.

Att dom blir olika i kb beror på att det är olika mycket info per pixel. Man kan lite ungefärligt säga att ju fler färger det är i bilden ju fler kb blir bilden.

Men kolla inte bilden i cm utan i pixlar.

Sedan beror det ju ibland på filformatet. Alla filändelser godtas inte.

Men faktum är att allt du behöver för att lägga in en avatar/användarbil finns i den nålade tråden.

Fossing

Trådstartare

Äsch. typiskt. Den är lagom stor i pixlar (80x80) men för stor i kb.. Finns inget annat att göra än att skaffa annan bild då, om jag inte vill ha den miniminiliten?
Lägga in avatar kan jag, men bildstorlekar och pixlar är jag inte så bra på... ;)

Men har du provat att lägga in bilden ändå?

Gunnar har fixat och donat lite så jag tror att iaf vissa bilder skalas ner automatiskt.

Du kan minska kb genom att spara bilden som *.jpeg i något annat program än Paint och ändra upplösningen.

Sök på användarblid eller avatar här i forumet. Det finns fler trådar om detta ämne.

Jag är på väg till jobbet nu så jag kan inte hjälpa dig förrän i morgon.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5526 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kläder&Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
847
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
32 467
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 345
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• OS Tokyo 2020 / 2021
  • Jag har aldrig
  • Höstföräldrar 2021

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat