Storlek på barngrupper?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ryver

Trådstartare
Hur många barn brukar det vara i en småbarnsgrupp? Vår lille ska börja på dagis om ett par veckor och det är 15 barn på 3 personal. Är det mycket eller hur brukar det vara?? :confused:
 
Sv: Storlek på barngrupper?

På många dagis är det nu över 20 barn på 3 personal så du ska vara nöjd med en så liten barngrupp. :)

på min sons avdelning tror jag det är 24 barn, det tycker jag är alldeles för mycket! :(
 
Sv: Storlek på barngrupper?

I dagsläget är det en LITEN barngrupp. Vi är 3 heltider på 24 barn, varav 7 är 1åringar.
 
Sv: Storlek på barngrupper?

Vi har haft 16 platser på 2,75 personal (dock ska vi periodvis varit 3 heltider). Observera att detta är platser, inte antal barn. Har man flera 15-timmarsbarn så går det två sådana barn på en plats.
 
Sv: Storlek på barngrupper?

Jag ska vara med och starta upp en småbarnsgrupp nu i mars, och där kommer det att vara 14 barn, och då är vi 2 förskollärare och en barnskötare, och alla arbetar heltid.

I renodlade småbarnsgrupper brukar det ligga mellan 13-16 barn i grupperna.

Men att vissa har 23- 24 barn mellan 1-5 låter för mig helt skrämmande.
 
Sv: Storlek på barngrupper?

Ja detta med 15 timmars regeln ställer ju verkligen till det, men har mestadelen arbetat i sthlms kommun och där finns inte 15 timmars regeln. Men var i Huddinge en period, men där delade 2 barn på en plats, så dom gick hela dagar, 2 dagar ena veckan och 3 dagar andra veckan. Så det blev inte fler barn pga av den lösningen.
Men är tillbaka i sthlm nu igen, och där får barnen vara 30 timmar när föräldrar är hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 332
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 806
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn En kompis har kämpat för att få barn och är nu gravid, jag vill köpa nåt åt lilla familjen. Polarn och pyret har släppt en Stig...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp