Storlek på BoT nättäcke

drysno

Trådstartare
Ska beställa ett Back on Track nättäcke till islandshästarna, men velar mellan 115 cm och 125 cm. Har förstått att täckena är rel. långa i ryggen, stämmer det med era uppfattningar? (T.ex jämfört med Amigo Bravo, Bucas Smartex eller Shires Typhoon.)
Våra hästar är rel. korta i ryggen, men ena är väldigt bred över bogen. Gissar att 115 cm eventuellt kunde räcka på längden (har t.ex. Horseware i 115 till båda), men är fundersam om det sedan blir för tajt framtill på "tjockhalsen".
(Gillar inte heller täcken som hänger halvvägs ner till marken vilket jag är lite rädd att ett större gör.)
 
Ska beställa ett Back on Track nättäcke till islandshästarna, men velar mellan 115 cm och 125 cm. Har förstått att täckena är rel. långa i ryggen, stämmer det med era uppfattningar? (T.ex jämfört med Amigo Bravo, Bucas Smartex eller Shires Typhoon.)
Våra hästar är rel. korta i ryggen, men ena är väldigt bred över bogen. Gissar att 115 cm eventuellt kunde räcka på längden (har t.ex. Horseware i 115 till båda), men är fundersam om det sedan blir för tajt framtill på "tjockhalsen".
(Gillar inte heller täcken som hänger halvvägs ner till marken vilket jag är lite rädd att ett större gör.)
Ingen aning, men beställ på horze i.af.! De har 15% på ALLT!!:laugh::eek:
 
jag köpte ett 145cm till min stora häst som i övriga täcken har 145cm. Det blev alldeles för stort, "svanskappan" hänger långt ner över rumpan och hon lyckas bajsa ner den helt och även sidorna på bakdelen. hon har täcket under det vanliga. Det känns lite som det "töjer sig". jag skulle satsa på det mindre täcket.
 
Upplever fleece-täckes-syndromet på mitt nättäcke:( De töjde sig i bogen och materialet gör att det glider bak. Hade först nyare modellen, black diamond, den töjer sig inte men halsskärningen funkade inte på min ponny med djup hals. Povade sen den mer vanliga modellen då funkar halsen bra, tills den töjde sig:arghh: Ska prova sy på fästen vid manken så det blir som en liner, hoppas det funkar bättre då..
Ponnyn har 130 på HW rambo o 125 på HW rhino, tog 125 på BoT vilket funkade bra om halsen inte töjde sig.
 
Jag har 135 i nättäcke till häst som annars har 145.
145 i fleece till häst som annars har 155.
Har även vintertäcke och det gamla stalltäcket, de är mindre i stl.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag funderar på att beställa ett Rambo optimo (stalltäcke) från Horseware till min C ponny som har 130 i vanliga Rambo täcken. Hon...
Svar
5
· Visningar
2 273
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Mitt sto är nätt över bogar och har rätt tunn hals. Hon är känslig i ryggen och behöver täcke(n), men får också lätt fula bogskav om...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Buck
·
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 673
Senast: Signature
·
Utrustning Äntligen har jag hittat 300 gr täcke med hals som inte är tråkigt marinblå, svart eller rutigt :up: Det ena är shires typhoon combo...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: maoulina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp