storlek på corall?

T

Tess82

vad har ni för storlek på er rundpaddock/rundcorall?ska utöka min pga att den är lite för liten. /tess :smirk:
 
Tror att en korall ska vara 14 ggr 14. För att vara lagom stor. Men jag kan ha fel. :o
 
Hejsan! jag håller min på 20 meter och tycker att det funkar bra. :)
 
tack för alla svar,jag byggde min 18m i diametern.blev mycket bra. :)
 
Min är 15 m i diametern, den passar bra både för ponnyer och stora hästar! Är de för stoa får man springa benen av sig om det kommer tex en b ponny eller mindre för träning.
:banana:
 
Allt under 18 meter i diameter borde förbjudas.

Det någon nämnde om 14x14 meter är annan typ av inhängnad, en fyrkantig sådan, som jag i skrivande stund glömt namnet på.
 
Allt under 18 meter i diameter borde förbjudas.

Det någon nämnde om 14x14 meter är annan typ av inhängnad, en fyrkantig sådan, som jag i skrivande stund glömt namnet på.
 
En longerlina på 15 meter ger en diameter på 30 meter... :smirk: Men folk som longerar i alla gångarter i 30 minuter på 7-8 meter lina gör mig kräkfärdig. Longering har inget med motion att göra, punkt.
 
"En longerlina på 15 meter ger en diameter på 30 meter"
Sorry.. tänkte fel där.. :smirk:

"Longering har inget med motion att göra, punkt."
Har rundcorallen de då? :confused:
 
Nope. Rundcorallen och det arbete man gör där har exakt samma funktion som longering i lina har i min värld - dvs att träna upp kommunikationen och ha SKOJ. Inte springa i en cirkel runt nån som inte ens har rätt att kräva den typen av arbete PLUS ha så förbannat, förbannat tråkigt som "longeringsmotion" är...
 
En bekants corall är 16 m i diameter. Lagomt för markjobb men lite trång att rida i. Själv har jag en annan plan - att anlägga en ridbana (20x40) samt skaffa någon sorts "lös" corall som är lätt att sätta upp, typ höga stolpar och breda band. :confused:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: Trott
·
Hemmet Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
2 3
Svar
42
· Visningar
1 340
Senast: Seaside
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
292
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp