Storlek på Horseware täcken

MaRomer

Trådstartare
Blir tokig på täcken! Inget täcke har samma strl!

Köpte förra våren ett Amigo Insulator 150gr i strl 145. Sitter kanon på min häst.
Köpte i samma veva ett Amigo Lite regntäcke strl 145. Hör och häpna när rumpan sticker ut:/ Och täcket under blir blött!

Så hur blir det nu, ska jag köpa 155 i utetäckerna? Hon har 145 i shires och det sitter perfekt! 155 i Hansbo är för stort i bogen.

Eller har Horseware halvstorlekar? Är rädd att det ska bli för stort i bogen på henne då 145 täckerna sitter perfekt!

Slänger in lite bilder med de olika täckerna!

Amigo lite med fleece under. Fleecen blir dy blöt:
30668771.jpg

30878489.jpg


shires 145
31682300.jpg


Amigo 150gr
32143424.jpg



Jag vill ha ett täcke som täcker rumpan när hästen betar/äter på marken. Och det gör inte hennes Amigo Lite. Men däremot hennes andra täcken.

Känns som hennes strl är 145 men i Amigo utetäcken blir det trångt. Oavsett om hon har täcke under eller ej.
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Har du mätt täckena själv i ryggen? Har själv lyckats köpa felmärkta täcken 135 var 145 när jag kollade.....Liiiite stort blev det:)
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Har du mätt täckena själv i ryggen? Har själv lyckats köpa felmärkta täcken 135 var 145 när jag kollade.....Liiiite stort blev det:)

alla är den strl de ska vara! Lite jobbigt att mäta de 2 från shires som är med halvhals och helhals;). Men visst är de 145.
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Vad skumt.
Men har du mätt Amigoinnetäcket vs utetäcket alltså för på bilden ser det ju att skilja 10 cm?

Min erfarenhet av Amigoutetäcken (ofodrade) är att de är rymliga i storlek, har både 145 och 155 täcken.
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Nej jag har inte mätt dem mot varandra. Kan vara så att skärningen i halsen är annorlunda och att utetäcket då blir mindre.

Köpte ett Klimberly innetäcke och ett Catago utetäcke igår. De satt prefekt! Hög halsskärning och räcker över hela rumpan;) Båda i 145.

resize-of-cimg6690_135202742.jpg


resize-of-cimg6692_135202851.jpg
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Amigo har ju fler strl i täckena än andra, min har oftast 145 men blir oftast lite för stort medans 135 blir alldeles för litet :(
Amigo finns dock i tex 140 vilket sitter som ett smäck=)

Du kanske behöver ett 150? vilket amigo har vad jag minns.
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Amigo har ju fler strl i täckena än andra, min har oftast 145 men blir oftast lite för stort medans 135 blir alldeles för litet :(
Amigo finns dock i tex 140 vilket sitter som ett smäck=)

Du kanske behöver ett 150? vilket amigo har vad jag minns.

*Jo det har halvstorlekar. MEn tyvärr hade inte den åf jag var hos dem hemma:( Så då vågade jag inte chansa! Utan tog helt andra märken och det blev kanon!
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Min har 140cm i horseware och de sitter perfekt! däremot så är mitt ena stalltäcke i 140 lite mindre än de andra... men horseware säger att man ska ta en stl större på utetäcket än innetäcket :)
 
Sv: Storlek på Horseware täcken

Min har 140cm i horseware och de sitter perfekt! däremot så är mitt ena stalltäcke i 140 lite mindre än de andra... men horseware säger att man ska ta en stl större på utetäcket än innetäcket :)

Ja de sa dem då inte när jag köpte dem i Scandinavium förra året! Tråkigt att de inte säger det.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: blayenka
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Sixten
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 546
Utrustning Letar 0g-50g regntäcke till ett kraftigt halvblod med hög manke, något låg halsansättning och mycket bog. Hon funkar inte i Amigo Hero...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp