storlek på martingal

Mirre

Trådstartare
fundera på en sak, hur vet man vilken storlek man ska ha på en martingal? Har bara hittat i full men vet inte om Herman kan ha det. Han har ju x full på allt annat

T

tant agda

Sv: storlek på martingal

mät från sadelgjorden mellan frambenen och upp till tygeln (när den är sträckt)

M

moonlightgarden

Sv: storlek på martingal

Ofta så får man ju köpa hem å prova, så det är ju att rekomendera. Passar det inte så får man lämna tillbaka, så länge man inte har ridit i den iaf =)
Jag har ridit en storhäst på en uterit å han ska alltid ha een martingal på sig men det fanns inget frame till honom den dagen så jag lånade en utav dom större ponnysarna å det funkade, så jag skulle tro på att det passar när det är full storlek på den =)

Liknande trådar

Utrustning Hejj! Jag ska köpa ett nytt pullarträns till min ponny och jag vet inte om jag ska ta cob eller full. Eftersom han har stort huvud så...
Svar
3
· Visningar
418
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver införskaffa nya reflexer och funderar på fairfields reflexskydd. Är det nån som vet hur dom är i storleken? Dom vanliga är...
Svar
5
· Visningar
226
Senast: Blyger
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
193
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
726
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg