storlek på martingal

Mirre

Trådstartare
fundera på en sak, hur vet man vilken storlek man ska ha på en martingal? Har bara hittat i full men vet inte om Herman kan ha det. Han har ju x full på allt annat

Sv: storlek på martingal

mät från sadelgjorden mellan frambenen och upp till tygeln (när den är sträckt)

Sv: storlek på martingal

Ofta så får man ju köpa hem å prova, så det är ju att rekomendera. Passar det inte så får man lämna tillbaka, så länge man inte har ridit i den iaf =)
Jag har ridit en storhäst på en uterit å han ska alltid ha een martingal på sig men det fanns inget frame till honom den dagen så jag lånade en utav dom större ponnysarna å det funkade, så jag skulle tro på att det passar när det är full storlek på den =)

Liknande trådar

Utrustning Tjolahopp!! Jag är inte alls ivrig till november 😂 I november blir jag hästägare till en 6 månaders stoföl. Vad behöver jag tänka på... 2
Svar
31
· Visningar
1 887
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Puh
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
619
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
373

Bukefalos, Radannonser

Hästnyheter

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka