Bukefalos 25 år!

storlek på schabrak?

G

Getaway_hon

Vad har ni för storlek på schabrak till era "små stora" hästar?
Pållan är runt 153-155 i mankhöjd, arab. Var och kollade på lite nya schabrak med storlekarna ponny och full. Men tyckte full såg så väldigt stora ut... Men dem kanske ser mindre ut på hästen sen? :idea: :confused: Blir ponny förlitet?
Vad har ni för storlek till era "små stora" hästar? :)

Du kan nog ha full. :)
Det ser inte lika stort ut sen på hästen.

Har full på vissa schabrak till min maxade Dponny.

Beror på märket. T.ex. Mias RS är lite mindre, de kan vår lille kille på ca 150 cm ha full (17"). Källqvists i strl full drunknar han i t.ex.

B

**BORTTAGEN**

Full såklart, man går ju efter sadelns storlek.
och du borde ha 17" minst på en arab alltså ska du ha full på schabrak.
har alltid haft full till min arab (146) och det har aldrig sett stort ut

C

chrisse

Beror väl på hur stor sadeln är också?
En hoppsadel kan du ju lätt ha ett ponny-allround-schabrak till. Det har jag. Min hopp/allround sadel är 17½"

Jag har köpt stl full till dressyrsadeln på schabraken men i fortsättningen blir det nog ponnystorlek där med för det sitter inte så bra... Eller jag vet inte...

Min häst är 150-155 cm nånstans

Oj... Min fjordas sadel är 16.5 o där behövs det allt Full på schabraken. Men så hatar jag om dom är minsta försmå osså, hellre för stora... ;)

hade full på min d-ponny-beror ju mer på hur stor sadeln e än hur stor hästen är..

dessutom e de jätteolika från schabrak till schabrak

J

jojjo_blondin

har dponny me sadel 17 " och ja har full på schabrak, cob skulle nog passa bätttre men det är inte så vanligt att man hittar d,

B

**BORTTAGEN**

Jag har två st små stora hästar.
Har storlek full på schabraken och vojlockarna.
Ponnystorlek skulle inte fungera alls då sadlarna är i storlek 17,5 tum.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en snabb fråga! Jag kollar och har kollat mycket på serien Vikings och har bland annat sett att dom rider med ”fårskinn” över...
Svar
13
· Visningar
622
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
329
Utrustning Googlade på det och hittade nästan inget, någon som sa att man i england använde ordet cob till hästar runt 150 cm, min ponny är ca 148...
Svar
8
· Visningar
932
Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
2 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utslag
  • Vad gör vi? Del CXLIII
  • Adventskalender 2021 - öppningstråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur frusna är era hundar?