Storlek på varmvattenberedare

__sofia__

Trådstartare
Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
 
Alla ni som har en varmvattenberedare, vad har ni för storlek på den? Hur många personer är ni i hushållet? Funkar storleken ni har bra?
Glöm inte att fråga om temperatur. Vår varmvattenberedare räcker till två duschar på eco mode och till fyra duschar på normalt mode. (Jag har ingen aning om antal liter, men eco mode motsvarar 50 grader.)
 
Glöm inte att fråga om temperatur. Vår varmvattenberedare räcker till två duschar på eco mode och till fyra duschar på normalt mode. (Jag har ingen aning om antal liter, men eco mode motsvarar 50 grader.)
Hur fungerar eco mode, 50 grader låter ju som Legionella-risk - är det varmare i själva beredaren? Eller är det precis på gränsen för att Legionellabakterierna inte ska klara sig?
 
I mitt förra hus har jag för mig att den var på 30 liter, och det räckte knappt till en dusch... :meh:
I mitt nuvarande hus sitter en 100-liters och varmvattnet tar aldrig slut.
Bor själv.
 
55l i min stuga. Har man övernattande gäster får man planera lite så inte alla vill duscha samtidigt som man behöver diska. När det bara är jag och min partner är det inga problem.
 
50 liter eller om det är 55. Vi behöver köpa en större. Den vi har nu har dessutom värmen uppvriden på max men tycker inte att vattnet blir speciellt varmt. Går att duscha två personer efter varandra om man duschar vääääldigt snabbt. Bada är bara att glömma.
 
Min är 70 liter och långt mer än jag behöver förutom när en specifik hemtjänstpersonal diskat. Då är varmvattnet alltid slut. :eek: Enpersonshushåll (tyvärr) utan badkar och med kort hår.
 
Den gång jag hade hus, hade jag en på 200 liter inställd på 75 grader, räckte gott och väl till både veckans disk, städning och bad (200 liters kar) för en person under samma timme. Heller inget problem med upp till 4-5 duschande gäster över en helg.
 
Bytte ut min gamla 100 l mot en ny på 100 l. Det räckte för ex och mig att duscha om jag duschade före honom, duschade jag efter tog varmvattnet slut. :meh:
 
150 eller 200 svarade mannen 😅 badar iaf varmt utan problem. Två vuxna, två mindre barn. Räckt till även när vi varit fyra vuxna som duschat efter varandra :)
Har 50 l i stallet och då kan man inte både diska och duscha, har gjort som @MissFideli och testat 🙈
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 331
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin jag letar efter tofflor till en vuxen person och sorterade på storlek 43 . Fick då upp några som jag tycker verkar rätt opraktiska. Till...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 057
Senast: Bison
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
196
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp