Storlek på Young Jump

Emmie_75

Trådstartare
Nu med nya TR så måste ponnyskruttarnas bakbensskydd bytas ut och eftersom vi alltid haft Veredus så tänker vi oss Young Jump bak.
Men hur är storlekarna? Vad skilljer Medium och Small gällande längd på själva skyddet ("plast"delen) samt runt om? Någon som vet eller har bägge storlekarna och kan mäta?
 
På strl M och L är det endast remmarna runt och som skiljer, inte själva plasten. Jag tog M till storhäst på 168. Jag hade tagit S till ponny. Då M skydden är på innersta på min:up:
 
Remmarna runt var inget problem men plasten kändes lite långt ner. Men det kanske beror på att de är lite böjda till skillnad från andra skydd?
 
Holsteinersto, 168 cm, ganska nätt och sirlig hade först L, som väl är som Full. Sen bytte vi häst, spansk ras 162 cm, med små hovar och Cob i all utrustning, och vi fick byta Young jumpen till M. Så beroende om er ponny är kraftig typ eller nätt så skulle jag ta M eller S.
 
Har två ponnyer som har Young Jump bak, har S på dem, de har normalt Ponny/Cob i storlek och är D-ponnyer. Väldigt ädla modeller och små hovar samt smala ben. Är din ponny emot det ädlare sportmodells hållet så ta S, M är nog för stort :up:
 
Jag fick byta i år och köpte skydd på hästnet. Tyvärr hade alla andra också gjort det så det fanns inga i S. Jag köpte ett par M som passar superbra på henne, innan har hon haft S på vanliga veredus skydden på yttersta och ibland mellersta hålet. Så för mig funkar både s och m bra :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 356
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 456
Senast: Migo
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 365
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Jag har precis köpt ett par nya skor (tyg, med gummisula) och de knarrar när jag går! Eller ja, en av dem gör … Jag har bara provgått...
Svar
7
· Visningar
3 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp