Storlek sängkläder

Elo

Trådstartare
Kära allvetande Buke!

Jag skall på bröllop om ett par veckor och vill köpa en uppsättning (svenska) lakan till brudparet, eftersom de, när det varit här, är helt fascinerade av lakan MED HÅL I. Som gör det lättare att bädda, liksom!

Det är bara det att paret bor i Holland, och …. är storlekarna på täcken och kuddar samma i Holland som i Sverige? Finns det någon som vet?
 
Vi köpte ny kudde på IKEA i Holland, samma storlekar på sängkläder. Och samma sängkläder som på IKEA i Sverige, så himla revolutionerande kan det inte vara....
 
jag beställde linnesängkläder från ett ställe i Europa, de hade europeiska storlekar och det jag valde va några cm bredare än mitt täcke
 
De utan hål är helt värdelösa tycker jag, så förstår deras reaktion. Vad jag förstått det som finns det två standardmått på enkeltäcken i Europa. 140 cm och 150. Vi har 150 som jag förstått det, men ingen aning vad Holland har, men jag tänker att de svenska är i värsta fall lite stora, men användbara även om de råkar ha den mindre standarden.
 
I alla fall kuddarna är här i Tyskland 80x80, helt värdelöst. Inte ens IKEA har svensk kuddstorlek. Men jag tror Holland har normal svensk storlek.
 
I alla fall kuddarna är här i Tyskland 80x80, helt värdelöst. Inte ens IKEA har svensk kuddstorlek. Men jag tror Holland har normal svensk storlek.

Jag har lärt mig den hårda vägen att det verkar som att vissa europeiska länder har just gigantiska kuddar så jag har fått sy in örngotten rejält, åt andra hålllet hade varit omöjligt (men jag har ingen erfarenhet från just holland). Påslakanet har inte heller varit exakt som de svenska men de har fungerat ändå.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 563
Senast: Emine
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 966
Senast: Iamia
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 569
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp