Storlek som föl vs. som vuxen?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Blir lite nyfiken nu när jag ser alla söta föl i föltråden. :love: Hur stora kommer de bli som vuxna, tror ni? Och ni som haft föl tidigare - hur stora var de när de föddes och hur stora blev de som vuxna? Vilken ras är de?

Nu har jag aldrig fött upp något föl själv, men har sett bilder/fått höra om när Herr Häst var föl. Och han var 87 cm när han föddes, och blev 162 cm när han växt färdigt som 4 åring.
 
ett föl föddes 104cm är idag 179 ett föl 104 idag 175 ett föl 80 är idag 145 1år bara.. ett föl 100 idag som 2 åring 161 en annan född 90cm idag som 2åring 165 ca
 
Min donna var ca 97 cm när hon föddes, är 153 cm som vuxen. Hon är Sv. Ridponny med 62,5 % ox i sig, sedan är det ca 5 % xx och resten welsh.
 
Jag mätte min -15 första gången när han var två veckor gammal, då var han 119cm.
Idag som tvååring är han 164cm. Han blir nog ganska stor :angel:
 
Vet inte hur hög förra kusen var. Men på veterinärbesiktningen som 8 månader kommenterade vetten hans gigantiska framknän och kotor "han kommer bli stor". Jo tack, 5 år och över 180 i mnk nu :o
 
Min förra häst var enligt uppgift 1,18 när han föddes en månad för tidigt. Sålde honom när han var 5 år och 175+. Han var 1,58 som ettåring..

Min lille fölis född 2016 mätte jag inte förrän han var 1,5 månad, han var då 1,17. Nu är han elva månader och 1,49.
 
Min förra häst var enligt uppgift 1,18 när han föddes en månad för tidigt. Sålde honom när han var 5 år och 175+. Han var 1,58 som ettåring..

Min lille fölis född 2016 mätte jag inte förrän han var 1,5 månad, han var då 1,17. Nu är han elva månader och 1,49.
Hur stor blev han?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 025
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 073
Senast: Twirro
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 541
Gnägg ...Hur stora är de i övrigt? Och vilken ras är de? :) Bara lite nyfiken då jag ofta tycker mig se tämligen stora hästar, men sällan höra...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 026
Senast: JGD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp