Stormen Dave

Jag tänker att det hade varit rätt coolt :D En ursäkt för mig att skylla på varför hyllor och tavlor hänger lite snett "äsch, du ser i syne, huset rör sig, det måste vara det, jag har satt det rakt!" :D
Detta är absolut inte ett problem i Göteborg överlag 😅. Jag bor över sprängningarna för västlänken (som många i innerstan)men tack och lov på ett berg, våra tavlor sitter ofta snett efter sprängningarna. De som bor på lera (också många..) har nog en mer permanent lutning 🤣.

Här blåser det fortfarande rätt mycket men mindre än igår, en stor gren har ramlat ner i trädgården men inte nära nåt som kan gå sönder. Jag tycker det är skittrist att inte kunna vara ute men eftersom det är skog runtom så känns det inte säkert att va ute, gick ner till grannen som äger skogen och trots att det bara är typ 100 meter så va jag lite nervig när det knakar i träden bredvid. Imorgon ska det blåsa mindre och han skulle försöka komma och fixa trädet, peppar peppar ser det inte ut som taket är skadat

Detta är absolut inte ett problem i Göteborg överlag 😅. Jag bor över sprängningarna för västlänken (som många i innerstan)men tack och lov på ett berg, våra tavlor sitter ofta snett efter sprängningarna. De som bor på lera (också många..) har nog en mer permanent lutning 🤣.
Aha, ja men det sprängs ju lite här i staden där jag bor med men det är ju några km dit så frågan är om jag kan ha det som ursäkt :D

Jag skulle vilja gå till skogen med hundarna, men det kommer byvindar som kan välta träd och gå på asfalten är ju skittrist.
Än så länge inget samtal som säger att jag måste köra hem.
Försäkringsbolaget blir nog jätte glad eller inte om jag först byter ruta på bilen o sen kanske behöver ett halvt tak eller nytt staket/hundhus ,övrigt.

Jag skulle vilja gå till skogen med hundarna, men det kommer byvindar som kan välta träd och gå på asfalten är ju skittrist.
Än så länge inget samtal som säger att jag måste köra hem.
Försäkringsbolaget blir nog jätte glad eller inte om jag först byter ruta på bilen o sen kanske behöver ett halvt tak eller nytt staket/hundhus ,övrigt.
Håller tummarna för att allt är helt!
Det jag tycker är jobbigast med vind, träd som trillar på ens saker, och försäkring är att det måste blåsa över en viss grad för att man ens ska få något på försäkringen... :(

Vi tog en liten promenad i skogen nyss för nu har det ändå lugnat sig rejält här! Blåser, men inte så man blir rädd :) .

Såg faktiskt två små träd som vält här när jag varit ute i dag, lite grenar och kvistar också, men i övrigt har det missat oss rätt bra även om det nog blåst en del enligt sörmländska mått här. Jag är ju skåning i grunden och har svårt för att uttala mig om mycket eller lite :D

Nu har det blåst över i norra Småland verkar det som. Har varit på utflykt över dagen men min pappa och bror har fått jobba med flera träd som lagt sig över vägarna. Ett antal hundra träd har fallit i vår skog också, uppskattningsvis. Något avblåst tak på en grannstuga osv. Så det var nog inte av samma dignitet som Gudrun eller Per här hos oss men ändå rejält.

Jag har massor med skador. Växthuset (glas och metall) är sönderblåst, frågan är om det går att rädda ens en gång. Taket på foderhäcken är sönderblåst. Och skogen....suck....har hur mycket vindfällor som helst och på betet ligger det flera av grannens träd över staketet. Bah! Detta var det sista jag behövde med mitt diskbråck i nacken.

Vi har fått mycket blåsande men inte så det når stormstyrka. Tror det blåste runt 18m/s igår som mest, enligt smhi alla fall. Nu blåser det så det dånar ute, knakar oroväckande i vår inglasade altan men det låter nog värre än det är

Jag klarade mig oförskämt bra. En hink som slet sig lös och for runt i trädgården i olika riktningar och innan det drog igång hade stolarna flyttat sig så de ställde vi lite säkrare.

1 gren som föll turligt men vägen till stallet var helt blockerad. har 4 små grusvägar dit och alla vart fulla med träd så blev en promenad istället.

2 träd hade ramlat över staketet men det gick lätt att lösa så ganska smidigt ändå

Jag har massor med skador. Växthuset (glas och metall) är sönderblåst, frågan är om det går att rädda ens en gång. Taket på foderhäcken är sönderblåst. Och skogen....suck....har hur mycket vindfällor som helst och på betet ligger det flera av grannens träd över staketet. Bah! Detta var det sista jag behövde med mitt diskbråck i nacken.
Åh, fy fan. Ser många med krossat glas i trädgården som fått rådet att använda grovdammsugare.

Jag bor I lägenhet i samhälle och klarade mig bra, fick springa ut och jaga ett par dynor till balkongmöblerna bara.
Ser ut att ha klarat sig bra vid stallet också.
Nackdel med slätten, tar i som fan, fördel med slätten, inga träd som kan blåsa ner.

Pojkvännen som bor på landet klarade sig sämre, strömlöst, en björk föll och taket till växthuset blåste sönder.

Här hittade jag i går en enda grej som faktiskt skett. Spionens ena pipboll låg precis utanför altanen. Den hade rullat genom staketet. Renen och bajsen (leksak!) låg kvar men intill staketet. Jag hade glömt att han tagit ut dem...

Men i dag upplever jag det nästan blåsa mer här?!

Liknande trådar

• Vilken serie?
  • Social ångest eller annat?
  • Hur stötta pappa?
  • Hur gör ni med vovvarna när ni är sjuka?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka